Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

26 December 2007

:: Pusing Kepala ::

herm...pala pusing2...hahaha..rase cam sibuk..blog pun x update..heehe..mner taknyer..aku menyiapkan web tuk dpr..alhamdulillah..skang nih dah 80% siap..so nnti tggl nak upload masuk hosting dia jerk..betul ke nih..hahaha..
Raya aji ari tuh pun x kemana2..melepak jerk..ptg tu br la g tgk wayang cerita "anak haram"..ehh, anak halal..best jugak citer dia..layan jerk..
La nih nak masuk tahun 2008 dah...herm...kejap jerk dah masuk tahun baru..2007 meninggalkan byk kenangan manis dan pahit bg aku...harap tahun yg akan dtg ni membawa seribu sinar baru dlm hidup aku..aminn..

08 December 2007

:: Jom Heboh ::



Yeah..salam semua...kembali dgn semangat baru..hehhe...sedih lama2 pun watpe..dia dah jd milik org..semua telah tertulis dan takdir tuhan mengatasi segala yg ada didunia ini...

Hari ni aku dpt join team jom heboh (pipi, gko,redz n sal) ke Jom Heboh di Shah Alam..Seronok banget aku..haha..duty kami adalah membawa anak2 yatim berjalan2...hehhe..sambil2 tu aku pun dpt jln2 jgk..Dpt masuk tv lg tuh...hehehe..yesss!!!

Petang nnti bila dah habis duty aku kat jom heboh...kono pulak g Plaza Alam Sentral..sbb famili dihati ada kat cna..so nak la jgk jmpe diorg...asyik2 berinteraksi dlm ym n forum jerk..so ptg nnti lah jmpe..ehhe...

Nnti dah settle kojo tuh..mlm skit aku upload gmbo nyer..ok...adiusss..

02 December 2007

:: Padamkan Memori Ini ::

Life must Go oN..yeahh..watt??yess...u do wat u want to do..erm..cannot..cannot..think postve.err??postve...???mybe...

hermm...kenapa hati ini tak boleh melupakan semua ini..kenapa???arrgghhh!!!!
adakah aku perlu pergi ke tempat baru tuk membina kehidupan aku sendiri..membina kenyakinan..agar perlu tabah..kuat...yerr..kuat dr segi mentaliti..jgn biarkan perasaan menguasai diri..

Selepas hari ini..aku akan cuba...bukan...aku akan mengubah diri aku...!!yerr..aku dah lama sgt terpesong..

Ya Allah..Kau berikan aku kekuatan..Sesungguhnya Kau Maha Mengubah segalanya..
aminn...Ya robbal a'lamin..

01 December 2007

:: Bulan TeRakhiR TaHun iNi ::

Hai..say hye t myself..hehe..tuptap..tuptap...dah smpi kehujung tahun..1/12/07..sepanjang tahun nih, bermacam2 perkara yg berlaku..
Apa yg aku harapkan agar bulan2 terakhir ini akan memberikan sinar baru kpd aku..
Aku cukup2 kecewa ...smpi bila aku tak tau..inilah balasan...balasan keatas apa yg telah terjadi dulu...herm...

Mggu depan aku sudah kembali ke Warisan Global Sdn Bhd di K.L..setelah 10 buln aku berada di TMS.....

Wg...here i come...!!!

29 November 2007

:: KosoNg ::

24/11/07....2/12/07....2 tarikh yg pastinya aku tak akan lupa..tidak mungkin akan aku lupakan..
detik2 masa semakin hari semakin mendekati tarikh keramat itu..

ari nih sudah bertarikh 29/11/07...masih tggl sehari ..sehari..argghh..mengenangkanmu membuatkan aku..herm..herm...patutkah..patutkah aku pergi meninggalkan semua kenangan itu..melupakan terus wajahnya..senyumannya..erm...kadang2 hati ini terasa kuat untuk menerimanya...tetapi bila aku keseorangan..aku terkenangkan...huhhhh...

pergilah..pergilah perasaan ini...pergilah perasaan yang menyedihkan ini!!!!!Ya Allah...

16 November 2007

:: KuaTLah & TaBahkaNLah DiRi iNi ::

Ya Allah...
Seandainya telah engkau catatkan...
Dia milikku tercipta untukku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagian antara kami...
Agar kemesraan itu abadi...

Dan ya Allah ya tuhanku yang maha mengasihi...
Seiringkanlah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...

Tetapi ya Allah...
Seandainya telah engkau takdirkan...
Dia bukan milikku...
Bawalah is jauh dari pandanganku...
Luputkanlah ia dari ingatanku...
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Serta ya Allah ya tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan...
Melontar bayangannya jauh ke dada langit...
Hilang bersama senja nan merah...
Agarku bisa bahagia...
Walaupun tanpa bersama dengannya...

Dan ya Allah yang tercinta...
Gantikanlah yang telah hilang...
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah...
Walaupun tidak sama dengan dirinya...

Ya Allah ya tuhanku...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu...
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan...
Adalah yang terbaik buatku...
Kerana engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...

Ya Allah...
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku...
Di dunia dan di akhirat...
Dengarkanlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini...
Jangan Engkau biarkan aku sendirian...
Di dunia ini mahu pun di akhirat...
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka kurnialah aku seorang pasangan yang beriman...
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup...
Ke jalan yang Engkau redhai...
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh...

Amin...amin, ya robbal 'alamin...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sememangnya aku tidak boleh mengubah apa yg telah ditentukan oleh tuhan...Walaupun hati aku pedih,sakit..menangis walaumacamna pun aku tetap..tetap tidak akan dapat memilikinya...herm..Ya Allah, berilah aku kekuatan dan ketabahan untuk menghadapi semua ini..
Baru aku tahu betapa sakitnya hati ini bila cinta yang tidak kesampaian ..walaupun sudah setahun aku putus dgn dia..tetapi hati aku tetap sayangkan dia, rindukan dia...senyuman dia..suara dia..sentiasa akan aku rindui..
Awal bulan depan dia akan diijabkabulkan..aku tak tahu akan pergi atau tidak..herm...bagaimana aku mahu melihat org yang aku sayang dahulu, yg memberikan aku kekuatan, kegembiraan,keceriaan akan duduk di pelamin bersama org lain..
Sabarlah wahai hati..sabarlah..sabarlah...
"adik, smpi sekarang abg tertanya2, adakah itu pilihan adik atau sebaliknyer...mengapa adik sanggup memutuskan ikatan cinta kita..mengapa merahsiakan dr abg...herm..."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

13 November 2007

:: DeMi MaSa ::

Berbisiklah hatiku mengenangmu
Saat percintaan kita berlalu
Sepi mencengkam dalam hati
Menambah luka
Seandai ada aku keriangan
Hasrat menyentuh suria hidupku
Namun tersungkur menjadi debu
Tidak pernah terduga
Perubahan cinta kita
Diakhir hayat berpisah jua
Demi masa .....
aku cuba menghalang semua itu
Hanya kerana kasih dan sayang
Biar percintaan ini terus bersatu
Berikan aku waktu membuktikan
Oh kekasih...Aduhai kekasih...
Tiada aku jemu menantikan keputusan
Seandainya masih rindu hulurkanlah ku seloka
Puas ku tersiksa bagaikan terasa
Tidak bermakna lagi

09 November 2007

:: ReunioN it's BaCk ::

Salam..smlm aku dpt msg dr ana..yg dia planing nak wat reunion..reunion tuk budak2 kelas dpr..kwn2 mase study kat poli dlu..yelah..dlu mase last sem diorng nak wat 2 tahun sekali..au bangkang..ahahaha..klu bagus wat la 5 tahun sekali..hehehe..kan lama skit...tp ok lah..yg dia nak organized reunion nih..aku happy jgk klu dpt jmpe kwn2 yg dah lama tak jumpa ni kan..ape kabo la diorg skang..

ana cadang nak buat bulan 12 nih ..klu tak silap 9/12..so td aku msg dia balik, nak tnyer cmner feedback dr kwn2 yg lain..bila dia balas balik,ni darah aku berderau n rasa nak luluh hati bila baca..nak wat reunion mse syu kawin...mse SYU kawin!!!..argghhh..aku patut gembira bila dgr dia nak kawin dah..tp hati aku nih...mmg org ckp..hati dan perasaan tak penah menipu...aku rse lain...aku takut aku tak ade kekuatan nak pegi wedding dia nnti.. Ya Allah...Kau berikan lah aku kekuatan untuk menghakis perasaan ini...

30 October 2007

KisaH LangiT & LauT

aku ader satu cerita nak dipaparkan kat blog ni ari nih..citer dia cmni...

Dahulukala, langit dan laut saling jatuh cinta. Mereka saling menyukai di antara satu ‎sama lain.Oleh sebab sangat sukanya laut terhadap langit, warna laut sama dengan‎ warna langit. Oleh sebab sangat berminatnya langit terhadap laut,warna langit sama ‎dengan warna laut.‎Setiap senja datang, si laut dengan lembut sekali membisikkan kata-kata ‘Aku Cinta ‎Padamu’ ke telinga langit. Setiap kali langit mendengar bisikan penuh cinta laut ‎terhadapnya, langit tidak menjawab apa-apa , hanya tersipu-sipu malu dengan wajah ‎kemerah-merahan penuh keceriaan dan bersemangat sekali.‎Suatu hari, datanglah awan.
Melihat kecantikan si langit, awan terus jatuh hati ‎terhadap langit,bak cinta pandang pertama. Tetapi tentu sahaja langit hanya setia‎mencintai laut. Setiap hari, langit hanya mahu melihat laut sahaja.Awan berasa ‎tetapi ia tidak berputus asa mencari cara danakhirnya mendapat satu akal. Awan ‎mengembangkan dirinya seluas dan sebesar mungkin serta menyusup ke tengah-‎tengah di antara langit dan laut. Ia berusaha menghalangi pandangan langit dan laut ‎terhadap satusama lain.‎Laut berasa marah kerana tidak dapat melihat langit.Laut mengeluarkan ‎gelombangnya bagi mengusir awan yang mengganggu pandangannya.
Tetapi tentu ‎sekali usahanya tidak berhasil. Lalu datanglah angin yang sejak dulu mengetahui ‎hubungan cinta langit dan laut. Angin berasakan perlu membantu langit dan laut ‎menyingkirkan awan yang mengganggu perhubungan mereka yang sekian lama ‎terjalin.‎Dengan tiupan keras dan kuat, angin meniup awan. Lantas terpecah-pecahlah awan ‎menjadi berselerak ke banyak bahagian, sehingga ia tidak berupaya lagi melihat langit ‎dengan jelas dan tidak mampu lagi untuk mengungkapkanperasaannya terhadap ‎langit. Kerana rasa terseksa menanggung perasaan cinta yang menggunung tinggi ‎terhadap langit, awan menangis ;dengan menurunkan hujan sehingga bumi ‎menjadi basah kuyup..‎
Hingga sekarang, kasih dan cinta antara langit dan laut tidak dapat dipisahkan. Kita ‎juga dapat melihat di mana mereka menjalin kasih.Setiap kali memandang ke hujung ‎laut, di mana ada garisan horizon yang menemukan langit dan laut, di situlah mereka ‎sedang membuai rasa dan menyemarakkan gelora cinta.‎

25 October 2007

AnugErah CinTa


Percaya atau tidak, anda memerlukan seminit untuk tertarik kepada
seseorang, sejam untuk menyukai seseorang, sehari untuk mencintai
seseorang tetapi mengambil masa seumur hidup untuk melupakan
seseorang yang anda cintai.

Mungkin Tuhan sengaja menemukan kita dengan seseorang yang tidak
sepadan sebelum kita ditemukan dengan orang yang sehati sejiwa.
Justeru, apabila kita bertemu dengan orang yang tepat, kita akan
mengetahui betapa berharganya anugerah itu.

Cinta adalah ketika anda dibuai perasaan, kesabaran dan romantis
dalam suatu hubungan serta mengetahui bahawa anda amat mengambil
berat mengenai si dia.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika bertemu seseorang
yang sangat bererti bagi kita, namun akhirnya kita terpaksa
membiarkan dia pergi. Ketika pintu kebahagiaan tertutup, yang lain
terbuka.

Tetapi kadangkala kita menatap terlalu lama pada pintu yang tertutup
itu sehingga kita tidak melihat pintu lain yang terbuka untuk kita.

Teman yang terbaik adalah individu yang sentiasa berada di sisi,
berasa seronok ketika bersama dan dia tidak pernah mengatakan apa-
apa selain tetap menyokong anda dari belakang.

Memberikan seseorang semua cinta tidak pernah menjamin bahawa mereka
akan mencintai anda.

Jangan mengharapkan cinta sebagai balasan, tunggulah sampai cinta
itu berputik di dalam hatinya. Tetapi jika tidak, pastikan dia
tumbuh dalam hatimu.

Ada hal yang sangat ingin anda dengar tetapi tidak akan pernah anda
dengar daripada seseorang yang anda sukai. Tetapi jangan sampai anda
menjadi tuli walaupun tidak mendengar luahan hatinya.

Jangan pernah mengucapkan selamat tinggal jika anda masih ingin
mencuba. Jangan menyerah selama anda berasa masih ada harapan.
Jangan pernah berkata anda tidak mencintainya lagi walhal tidak
sanggup membiarkan dia pergi.

Cinta datang kepada mereka yang masih mempunyai harapan walaupun
sering dikecewakan. Cinta hadir kepada mereka yang masih
mempercayai, walaupun kerap dikhianati. Cinta juga menghampiri
mereka yang masih ingin mencintai, walaupun berulang kali disakiti
dan kepada mereka yang mempunyai keberanian serta keyakinan untuk
membina kembali kepercayaan. Janganlah mudah berputus asa.

Jangan melihat daripada wajah, itu boleh menipu. Jangan melihat
kekayaan, itu boleh luput. Berharaplah kepada seseorang yang dapat
membuatmu tersenyum kerana sebuah senyuman dapat membuat hari yang
gelap menjadi cerah.

Berharaplah anda bertemu seseorang yang dapat membuat anda
tersenyum. Ada saat dalam kehidupan apabila anda sangat merindukan
seseorang, ingin menemui dan memeluknya.

Berharaplah anda dapat mimpikan si dia, pergilah ke mana saja anda
ingin kunjungi, jadilah sesuai dengan keinginan anda kerana anda
hanya hidup sekali dan satu kesempatan untuk melakukan apa
diinginkan.

Semoga anda memperoleh cukup kebahagiaan, cukup dugaan untuk membuat
anda kuat, cukup penderitaan untuk membuat anda menjadi manusia yang
tabah dan cukup harapan untuk membuat kamu berbahagia.

Selalu letakkan diri pada posisi orang lain. Jika anda berasa itu
menyakitkan, mungkin ia akan menyakitkan orang lain.

Orang yang bahagia tidak perlu memiliki yang terbaik dalam segala
hal. Mereka melakukan yang terbaik dalam segala hal. Kebahagiaan
bukan bagi mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang
mencari, mereka yang mencuba.

Cinta bermula dengan senyuman, tumbuh dengan kemesraan dan berakhir
dengan air mata. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu
yang dilupakan, Anda tidak dapat melangkah dengan baik dalam
kehidupan hingga anda melupakan kegagalan dan rasa sakit hati.

Ketika lahir, anda menangis dan semua orang di sekeliling tersenyum.
Hiduplah dengan hidupmu, justeru ketika anda meninggal dunia, anda
satu-satunya yang tersenyum dan semua orang di sekeliling menangis.

12 October 2007

Bingkisan Hati Coretan Rasa...

Sudah terlalu lama rasanya aku tak melempar coretan rasa dan kata dlm blog aku ni..erm..dekat la sebulan jgk..terlalu byk yg aku nak coretkan dicni..pelbagai peristiwa yg berlaku dlm jarak masa yg berlalu ini...bermula dengan awal bulan puasa smpi la ari ni yg dah 29 hari umat Islam berpuasa..mcm2 yg berlaku disekelilingku..majlis berbuka puasa dgn budak opis wg..majlis berbuka puasa ngan membe2 dr sekolah menengah dlu..g shoping raya yg tak shoping..hahaha...mlm ni br aku nak g jln2 kat jln TAR..mybe harga dah turun kot..ye la kan..esok dah raya..yeyeyeyyeyyy..esok raya!!!
Bulan ni mmg la...aku ngan warga kerja SMS berhempas pulas nak kene siapkan visualguide..mner taknyer, bos mintak sebelum raya boleh la siapkan..huhuhuhuh..smpikan aku mmg xder masa la nak update apa2 pun dlm internet neh..tp alhamdulillah..siap jugak akhirnya.lega rasanyer..
Raya tahun ni terasa spt sama seperti raya2 yg lepas..aku xder feel pun nak raya..tp baju raya dah beli...hehehe..tu pun sbb abg aku suh beli baju melayu sama ngan semua family..warna hijau..so aku beli la warna hijau..erm..tp ari nih aku nak tukar baju tu amik warna yg gelap skit..hijau gelap..hehee..mintak2 la leh tuko..
selamat la aku ni masih single lagi..xder la tanggungjawab lg tuk uruskan hal awek nih..sekarang ni tanggungjawab aku lebih tertumpu pada family aku sendiri..herm...
'mak, abah...ingin benar rasanya aku melihat mereka gembira.."
selagi mereka tidak dpt apa yg mereka inginkan dan aku impikan untuk mereka..merekalah yg pertama utk ku.."
"Ya Allah, Kau berilah aku kekuatan utk aku membahagiakan mereka sehingga akhir hayat mereka.."
"Ya Allah..Kau ampunkan lah dosa mereka,ko kasihani lah mereka seperti mana mereka mengasihaniku semasa kecil.."
"Ya Allah...Kau berkatilah dan rahmatilah mereka"
"Sesungguhnya Kau adalah Maha Pengampun dan Maha Penyayang."
Aminnnn...

Buat mak & abah...ampunkan dan maafkan anakmu ini diatas kesilapan yg dilakukan..sesungguhnya aku terlalu menyayangimu..

19 September 2007

Salam Sayang Semua..


Salam Ramadhan buat semua...hari ni masuk seminggu sudah umat islam berpuasa, dan ini bermaksud tinggal lagi 23 hari lagi untuk menyambut Syawal yakni Hari Raya AidilFitri..Herm...terasa sungguh kejap benar masa berlalu..
Muharam,safar,rabiulawal,rabiulakhir,jamadilawal,jamadilakhir,rejab, syaaban, ramadhan,syawal, zulkaedah dan zulhijjah...Herm..mmg sekejap..mmg pantas..walaupun apa pun..kehidupan diteruskan....masa dan kehidupan TETAP diteruskan..ya!!!
Masuk bulan Oktober nnti, tinggallah aku sorang2 g opis..rinto dah berenti kerja pos di shah alam..klu tak ade la aku teman pegi keja...Kerja aku masih sama..duduk di kebuk sendiri di TMS menunggu email, panggilan dr fasi2 aku di seremban..klu xde, dok melopong la jwbnyer..main ym..bukak email, bukak friendster, layan chatting..haaha..
Mmg seronok lg2 bila aku berbual dgn syu..ya..syu..herm....Senyuman, mata, nada suaranya, manjanya, kecomelannya..itu yg membuatkan aku tertawan...tp apakan daya...Kdg2 aku tak boleh nak terima yg dia akan bertunang dan seterusnya akan berkahwin hujung tahun ni..Tp ini sudah suratan takdir bahawa aku dan dia mmg tidak akan bersama..Kenangan aku dan dia tak mungkin akan aku lupakan sehingga aku mati....
Hahahaha...tbe2 teremosi pulak...sepatutnya bulan mulia cmni aku lebih rasional dan sabar..tak boleh ikut perasaan..walaupun syaitan dah diikat..tp dlm diri ni masih ada...Semoga aku mampu menghadapinya...

11 September 2007

RamaDhaN KemBaLi Lagi..


Ahlan Wahsah lan Ramdhan al Mubarak...
alhamdlah..masih berpeluang tuk menyambut bulan ramadhan tahun ini..tidak lama lg..ntah esok atau lusa...terasa baru sahaja berlalu puasa..kini kembali lagi..semoga tahun ni memberikan aku lembaran baru untuk tahun2 yg akan dtg..Hati ini bercampur baur..sedih,gembira, terharu..dan bermacam2 lagi...perjalanan dr bulan ramadhan yg lepas hingga ke ramadhan tahun ini byk menceritakan kisah suka duka kehidupan..
Apa yang aku harapkan,kedatangan RAMADHAN kali ini akan memberikan sinar baru dlm kehidupan aku dan keluarga...aminnn...

30 August 2007

aMbaNg KemeRdeKaaN

Kemenangan Malaysia ke atas Myanmar (3-1) dlm perlawanan bola sepak mlm td memang membanggakan..tak rugi la aku tgk kat stadium mlm td..mmg berbaloi...hehehe..So, esok genaplah 50 tahun Malaysia menyambut kemerdekaannya...Merdeka..Merdeka...Merdeka...!!!

Mggu nih ade 2 org kwn aku kwin..sorg kat n9 (mimi)..lg sorg kat KKB(bai)...sabtu ahad lak tu..herm..aku pun tak pasti pegi ke tak yg kenduri kat n9 tu...klu kete ade, adala kat cna..dah la aku tak g kenduri kawin tiem kat merlimau..ni semua gara2 kete xde jgk..herm..last minutenyer citer...hehehe..

Mlm ni tak tau ape planingnyer..mybe g sambut merdeka kat ntah la..tggu je lah mlm nnti..aku igt esok nak g dataran merdeka..saje tgk sambutan merdeka kat cna..naik komuter pun ok jgk..tp terasa cam jauh la pulak..klu poji nak ikut..herm...yg lain dah tentu tido lg time tu..herm..
Wat ever pun apa yg dirancang kadang2 tak jd..."MANUSIA HANYA MERANCANG,TUHAN YG MENENTUKANNYA..."
Apa2 pun.....MALAYSIA, SELAMAT HARI ULANG TAHUN YG KE 50 TAHUN.......



MERDEKA........MERDEKA...........MERDEKA.......!!!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------

kdg2 perasaan bermain2 dgn diri...org ckp perasaan tak pernah menipu..ia dtg dr hati yg jujur..kdg2 hati pedih..pedih sgt2...cmnilah rsenyer kot perasaan org yg putus??herm...ikutkan hati aku dah xnak berhubungan dgn org yg pernah aku cintai tp sanggup memutuskannya..??
tp aku...herm..dah suratan..apa2 pun ia dtg dr Yang Maha Esa..Dia lebih mengetahui apa yg terbaik buat hambanya...
teringat lagu mse aku tingkatan 2 dlu....

Terbayang gambar wajahmu
Menjelma di sudut hatiku
Tak terdaya aku
Membiarkan ia pergi
Walaupun telah berlalu
Tiada lagi kau di sisi
Masih belum pudar
Kenangan untukmu
Apakah salahnya diriku
Hingga sanggup kau tinggalkanku
Setelah ku beri kasihku padamu
Dan telah ku sandarkan
Harapan melangit pada dirimu
Dengarkanlah rintihan jiwa ini
Yang menjerit memanggil oh namamu
Hanya Tuhan yang tahu
Betapa aku cinta padamu
Dan kerana-Nya jua
Kita terpisah....

29 August 2007

idea..idea...

huarghh..dah lama tak menulis..ceh,menulis la sgt..tau2 dah nak masuk bln septmber..cepatnyer masa berlalu..terasa sekejap jerk..tak tau nak tulis ape...rase mcm byk nak tulis tp tak keluar2 pulak idea nih...apo tah..mybe mlm kot br ader idea..yeah..

17 August 2007

Muda Lagi???


Sesungguhnya sakit itu tidak mengenal usia tua atau muda..So berjaga2 lah..makanan, kesihatan perlu dijaga..klu tak ha, jd cm aku..hehehe...citer dia cmnih........
aku ada wat medical check-up 2 ari lepas, so semua ok..kecuali 1 jerk..aku ada tekanan darah tinggi..hahaha..darah tinggi??aku senyum jerk..yelah,igt xder pape lah kan..jap lg dia trus reject surat aku n ape lg..aku yg huru hara..cmner nak apply pegawai camnih..huhuhuhu...doktor tu berpangkat kapten..so dia suh aku check ngan doktor luar n klu ok br dtg balik cni..haduiii..nak taknak aku kene g gak..bayangkanlah tekanan darah aku mencecah 140/100...ish..ish...
So,smlm pun aku mntak halfday n g la hospital sg buloh..lama gak la menunggu..aku masuk n doktor tu pun pam la tangan aku..dia tgk bacaan kat meter 144/88...herm..aku dah tak paham..tp dia kata nih kene g check kat klinik kesihatan n baru leh keluarkan surat yg mengatakan aku nih ada ke idok...sbb kadang2 naik, kdg2 turun..hehhe..cam angin kuskus la pulak..ok lah aku ckp..nnti aku check kat klinik kesihatan...
hai,umo br 23 dah ade darah tinggi..aper darr..so aku nekad nak jge pemakanan n yg penting....BERENTI MEROKOK....muakakakaka..KATAKAN TAKNAK UTK ROKOK...Yeahhh..lg satu sbb penguat aku nak benti merokok nih..ader la..kui..kui..adiosss..

15 August 2007

Aku vs pEraSaaN = bLuR

aku = diri aku..sape aku??aku lah yg bernama mohdrizalyusop..ahaks.. perasaan = perasaan??herm..berkenaan dgn hati & sayang...maybe... BLUR = sifat yg dtg ...mcm tak tau tp tau sbnarnya...

hahaha..kali nih hati aku rse lain..perasaan yg bercampur baur..takut..cdih..gembira...suka..ntah la..smlm aku dah g jmpa "girl"yg keja kat ambank tu..dia beria2 ajak aku teman dia berbuka puasa..yelah, org puasa kan..so smlm pun mmg aku tak keja..sbb aku kene g medical check-up kali-2..so abis pun petang..aku decide la nak teman dia nih..mula2 ckp sorang2 nak jmpe..aleh2, call aku nak ajak membe teman dia..

slmt la aku kenal membe dia nih..so aku ajak la anasz sbb anazs ngan aku g mindef ptg tuh..
so lps abis settle kat mindef, aku g opis warisan jap..hujan pulak tu..lebat banget..so tggu la smpi kul 730..br grak g klcc..jmpa kat cna..tggu punya tggu, smpi pun diorg..aku mencari "girl" yg selalu bermain dlm kepala aku..."cmne la rupanya girl nih"..hehehe..so dah jmpe tu, aku g order mkn..sian dia buka mkn burger jerk..herm..borak2 pstuh dah grak nak balik..yelah,umh dia kat pantai dalam..nak kene naik lrt pstuh tukar bas pulak..sian pulak aku tgk...so biarlah balik awal..

sebelum balik aku ade bg cam something la..ala, wat salam perkenalan..x penah aku wat cmtu sebelum nih..so kami pun balik umh masing2...
mlm tu aku rse lain mcm..ada ssatu yg bermain dlm pkiran aku..herm..nak berbandingkan aku ngan dia nih..jauh skit la..dia nih aku tgk, sdap mata memandang..nice la org kata..hehe..lagi2 mybe sbb atas bibir dia ada tahi lalat..tu yg nmpk sweet..hehee.. selalu dlm kul 10 dia akan call aku ...tp mmg dia call pun mlm tu..tu pun gtau yg dia nak tido dah..ngantuk katanyer..yelah, siang puasa...letih la tu..pstuh gtau aku yg credit dia dah last tuh..so aku pun ye kan je lah..hehe..

arinih,selalunya time lunch dia akan call aku..tp ari ni xder..so aku msg dia mntak lagu yg dia suh aku dgr tuh..tajuknyer...erm..no promises by shayne ward..dia call aku gtau tajuk lagu nih..tu jerk..tak sempat aku nak tnyer kabo ke haper..herm...cara cam nak cepat...xper lah..mybe betul tgh cbuk...walau apa pun aku xnak menaruh harapan..cukuplah sebelum nih...so biarlah masa yg menentukan...


-------------------------------------No Promises----------------------------------------

Hey baby, when we are together, doing things that we love.
Every time you're near I feel like I'm in heaven, feeling highI don't want to let go, girl.I just need you to know girl.
I don't wanna run away, baby you're the one I need tonight,
No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
Here tonight
Hey baby, when we are together, doing things that we love.Everytime you're near I feel like I'm in heaven, feeling high
I don't want to let go, girl.I just need you you to know girl.

I don't wanna run away, baby you're the one I need tonight,No promises.Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your armsI don't want to run away,
I want to stay forever, thru Time and Time..

No promises
I don't wanna run away, I don't wanna be alone
No Promises
Baby, now I need to hold you tight, now and forever my loveNo promisesI don't wanna run away, baby you're the one I need tonight,No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
I don't wanna run away, baby you're the one I need tonight,No promises.
Baby, now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
Here tonight.


13 August 2007

MinggU Ini..


herm..kadang2 serabut otak nih..kadang2 tak pulak...aku tak phm tul la..hehehe..korang lg la tak phm..seminggu yg ok la..br nih 2 org lg staff warisan dihantar ke tms tuk training sms..(mau n glo)..katanyer diorg nih backup tuk sek mimi..yelah,mimi dah nak kawin..xkan lah xde org ganti dia kan jge sistem sekolah..keje cm biasa lah..nak buat ape lg..

sabtu 11/8/07

ahaks,ari nih aku jln betul..mula2 pojie ajak g lepak the mall ngan gmie n man..aku pun ajak la amat n rinto..kitorg g mkn2 kat ciken rice shop..mcm2 set menu makanan ade..aku smpi tak tau nak pilih ape..hehehe..almaklumlah,org kg..huhuu..ps mkn,aku amat n rinto grak g kg baru jap..ade hal skit..man,pojie n gmie ape lg..g jln2 dlu..

jam awal lg,br kul 5 lebih..amat trus drive g hulu klang..katanyer nak amik membe ..g la amik..nama dia renee..erm..nice person,happy go lucky..suka ckp "hello,wat ever..."hahaha...teringat aku kat has..has pun sama cam dia...suka ckp cmtu..has...herm..nama seorg gadis yg aku pun tak penah jmpe..cme ckp dlm pon jerk..kenalan dr membe ke membe..hehee..wat a small world katanyer..mybe dah sebulan aku ngan dia brkwn n aku tak pasti apa status kami nih..hehehe...xpelah, esk aku jmpe dia setelah lama dia nak sgt jmpe aku..aku xnak..huhuuhu..wat ever...hahahaha...

ps amik renee trus g one utama, g tgk wyg..nak tgk citer huru hara...eh..haru biru lah...smpi je kat gsc, cite tu xde..so kitorg pun amik la chinese movie..ape ntah tajuk dia..flash point..ya..tu lah tajuk dia..18 PL tau..mmg best..x rugi la kami nih tgk citer nih..abis movie abut 10 pm..perut pun dah bunyi2 nih,,so kami pun g uptown g mkn jap..jln punyer jln..pstuh g downtown pulak kat cheras..tau2 aku smpi umh kul 4 pg..muahahahha..betul brjn aku nih..

ahad pe lagi, tiddOOOoooooOOOO lah puas2...ekekekke...

02 August 2007

Ogos MenJeLma KemBaLi

"berlalunya julai membuka lembaran baru pd aku di bulan ogos nih..terasa baru sahaja sambut merdeka, kini dah sambut kembali..50 tahun kemerdekaan Malaysia..sungguh tak sangka..50 tahun kita bebas dr penjajah..tiada lg perang..bakar membakar..bunuh membunuh..teringat bagaimana pahlawan2 dulu berperang mempertahankan kedaulatan tanah melayu,bagaimana susah dan jerihnya org2 melayu,cina, india,polis, askar menjaga keamanan dr komunis,jepun...erm..andai mereka semua ini masih hidup,pasti....pasti mereka akan gembira melihat perubahan yg berlaku dlm 50 tahun ini..ya..Malaysiaku Gemilang.."
TERIMA KASIH perwiraku..TERIMA KASIH pahlawanku..Terima Kasih Rakyat Malaysia!!
------------------------------------------------------------------------------------------------
ahaks..semalam aku g opis kat k.l..ye la kan, nak submit resignation letters la...semua tekejut dgr aku nak benti..nak wat cmner, dpt keje lain...aku pun jmpe lah kak ida, pm aku..dia terkejut banget, pstuh dia suh tunjuk surat tu kat kak lela..sbb kak lela pm aku tuk projek sms@tms...dia pun terkejut jgk..mner taknyer dlm seminggu smpi 3 org nak benti kojo..linda, aku n harith..erm..jap lg miss vani masuk..tgk surat aku tu ..apo laie..tak terima la surat berenti aku tu..sbb aku ade lg kontrak ngan projek sms..nak xnak aku kene habiskan dlu projek nih smpi bulan 12..huhuu..lama lg tu..
aku syg nak benti dr warisan nih..seriuss syg banget..tp biler ada peluang yg dtg..xkan lah x amik kot..tp nak buat cmner..terpaksa lepaskan..biarlah..hehehe...
Tuhan tahu n dah tetapkan apa yg akan berlaku pada aku...aku percaya ada hikmah disebalik perkara yg berlaku itu...so..teruskanlah dgn apa yg aku wat..g mana??g TMS...huhuhu..

31 July 2007

^^..BerakhiRnYa BuLan JuLai...^^


aku himpunkan segala perkara yg melanda diri ini sejak ari sabtu smpilah ari nih....

28 Julai 07 (sabtu)

herm..perkara sampah berlaku lg..cicir lg handset aku..haduiii..mybe kat kedai mnum tu la..mse balik dr cc dah check,ade jerr kat pinggang..jap lg singgah mnum..balik2 jerk xde dah..haii..nmpk sgt la cuai sgt..dah xder pon dah..dlm tghari amat ngan keneq dt umah aku ajak g senawang..aku dgr cam rawang..so ikut jer la..jap lg dah msuk highwy plus..kete hala ker k.l..aku dah pelik,kata nak ke rwg..alih2, aku yg silap dgr..bukan rwg, senawang..nak tgk kolam tuk wat ternak lintah..huhuhu...ternak lintah???

smpi ptg jgk la aku kat cna..aku smpi sg buloh balik kul 8 mlm cmtu..lepak2 umh tgk tv..terasa boring sbb pon xder..ahaks..xde la org menganggu..hehehe..tgh lpk2, rinto pulak dtg..potong stim tul la..dah la cite tgh best..ape tajuk dia.."mencari syurga" ke haper..dia ajak main bowling kat ou..jam dah kul 11 mlm dah..sape lg main...amat ngan family dia..ahaks..on jerk..

main bowling cam smph lg..tu la point paling skit aku penah dpt..tak cecah 100 point pun..geram tul la..balik lepak mnum jap kat bandar baru...dah kul 2 lebih dah tu..aku ngan rinto trus g umh amat amik kete, dia ajak g mahsing,main snooker pulak..alahai...nak xnak..4low jer lah..lg pun aku dah lama tak jmpe mahir..mahir ada kat cna dah..

main punyer main dah nak subuh..aku tak tahan dah mata..rinto dah gerak dlu tido dlm kete..pstu aku ikut dia tido dlm kete..tau2 smpi kul 7 diorg nih br abis main...po laie..balik la..ngantukkkk...ZZZzzzz..

29 Julai 07 (ahad)

ZZZzzzzZZZ...maai, aku bgun kul 2 ptg..dah la ari nih kenduri ila..kwn aku duk pj...huii, gamaknyer tak g la..yg rinto bgun kul 3..hahaha..samo2 la tak g kenduri..sorry la ila yer..ahaks..rinto dtg umh aku kul 4 lebih ajak g ttwangsa..jogging..aku on jerk..hahaha..pas amik amat, kitorg trus g klcc amik wan janggut br la g ttwangsa..mmg ramai org ptg tu..suasana pun ok..x hujan..yg jogging aku ngan wan jerk..amat ngan rinto dtg mkn rojak jerk..hahaha...2 round lari aku tak larat..huiiii...lotihh...

abis joging, po lg lepak kat nasi lemak kg baru...layan jerk mkn kat ctu..murah per..1 60 sen..org pun ramai..heheh..leh cuci mata sekali kat ctu..lepak2 smpi kul 9..ps hntr wan kat klcc aku, rinto ngan amat balik...igt leh balik awal la..ermmm,hampeh...g pulak kedai paktam lepak..danger br balik dr camp...so ader la citer dia...keneq lak smpi..urmmm...borak2..jam dah kul 11...maai..apo lg, cabut balik la...esok kijerr..

30 Julai 07 (isnin)

hahaha..ari nih aku tak g keje sbb...sbb..HUJAN..wakakakaka...rinto pun sama..pe lg ajak g maxis amik no pon balik..kono byr 10 hinggit...iskk..isk..pstu lepak kat cc smpi ptg...enjoy betul tu...muakakaka..

31 Julai 07 (selasa)

erm....ari nih aku kat opis..rutin yg biasa dibuat..sistem..sistem..dah la pg td nak dtg leh sesat kat area damansara..tu lah dia nak cr jln dekat punyer psl.smpi ke ou aku smpi...tobat lah aku tak ikut ctu lg...hahahha...

lupo nak gtau..aku dah naik pangkat kat opis..dr faci ke p.e....but aku still akan berenti kojo..apapepun..thanks a lot pd kwn2, p.m n ngn bos...

27 July 2007

PangkaT LLP dlm ATM

"KENALI PANGKAT LLP ATM"

24 July 2007

CeriTa HarI iNi..

salam..ekeke..permulaan yg baik hari nie..mne taknya..demam, batuk,selsema aku dah kurang berbanding 2 ari lepas..ish.ish...memang seksa diri bila dilanda demam sebegitu.maknanya baik2 hendaknya esok aku dah ok..yelah, esok aku ade medicalcheck-up..klu tak lulus gamaknyer x lepas la aku nak msuk pegawai..hehee...so tgk lah esok citernyer..
ari nih heikal dah masuk opis..so problem yg melanda aku n faci2 kat seremban tu selesai..hehe..tp ada lg la yg masih belum..mcm2 la yg aku belajor psl sistem nih..tp faci kat school site lg lah penin 2-3x ganda..hehe..mner taknyer,nak melayan gelagat cikgu2 nih..wat ever pun, bertahan lah kwn2..korang semua boleh..

last camp tuk ck camp dah nak start, dah start dah pun..kat miri..sblum nih kat penang.huhuhu..aku terasa rindu la pulak ngan suasana camp nih..suasana yg xkan dpt dimana2 kecuali klu g camp tu sendiri..hehe..harap kalian yg berada dicna chat2 belaka dan dlm limpahan rahmat yg Maha Esa dlm memberi ilmu pengetahuan kpd mereka yg memerlukan..Amiiinnn...

Opis pulak, aku br ym ngan kemal..mmg xde org sgt la kat opis..yg tggl bebudak logistik,designer n bdk kat club..klu bebudak camp xder, terasa sunyi opis tu...hehehe..nak buat cmner ye tak..aku kat cni pun kadang2 sunyi..

23 July 2007

USI~HujaN~DeMam


21 julai 07 (sabtu)


Ari nih aku ada ujian kecergasan kat KD Sri Klang kul 8..hehe..tp beser la, janji kul 8 smpi nyer kul 9..mner tak lmbat, anasz ngan ayu smpi lmbt..xper, klu kene marah ngan PTI sama2 la tanggung..hehehe...smpi jerk kat cna, PTI suh wat warmup sendiri..ape lg aku pun g la lari anak..pstu bermula la ujian kecergasan keatas diri kami ni..first, lari sejauh 2.4km dlm masa 12 minit..perghh..azab2..mner taknyer lama tak joging..rse cam nak putus urat nafas dibuatnyer..

nak tau masa aku brape??17 minit..hahaha..


Secondly,wat sit-up dlm masa 1 mnit brape leh dpt...isk..isk..penat lari tak abis lg..aku cme leh buat smpi 37 jerk..hehehe..not bad la..pstuh lari 4x 10m, lompat paling jauh n ape lg satu ntah..huiii...mmg la..abis jerk wat usi ade lak pulak msuk kelas..ade ujian pulak..ala cam ujian nak amik SPA..hehehe..


Aku habis dlm tghari jgk la..smpi kelana jaya,aku naik moto sbb moto aku park kat mobil...balik tu ujan maai, lebat banget..kuyup aku ptg tu smpi umah...herm...


22 julai 07


Ari nih aku duk umh jerk sbb mlm td balik kul 3 pg..mner taknyer..kuar jln2 kat dataran merdeka ngan dataran shah alam..time nih bdn aku dah lain mcm dah..batuk ngan selsema + sengal2 badan..lg2 kat perut nih..aku pun tak tau naper...

mlmnyer mak aku ade buat kenduri arwah skit..yelah, bulan rejab dah skang nih..puasa dah nak dekat..semoga arwah atuk,nenek,pakcik,makcik n abg aku aman dcna...


23 julai 07


herm...bangun pg td perghhh...sakit menjadi2..tp aku kene gak g opis..kojo byk..ari nih kata putus aku nak berenti keje..erm..membe aku offer keje kat pahang,keratong 7..ladang kelapa sawit..hehehe..gaji leh la..aku kene g cna 1/8 nih..tp aku kene bg notis sebulan kat opis..ish..ish...camne nak settle..herm...kadang2 aku sedih nak berenti dr wgsb nih...byk sgt pengalaman yg aku dpt..bukan pengalaman jerk,kwn2..yup, kwn2 yg ssh nak cari..suka duka sama2 harungi kat opis nih..herm...tgk la cmner keputusan aku nnti..
"untuk mendapatkan kejayaan, pengorbanan diperlukan walau ia menyedihkan"


19 July 2007

QaDa dan QaDaR...






" Nahas TUDM Sikorsky S-61A4 Nuri

Dua lagi mayat anggota Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang terkorban dalam nahas helikopter Nuri dekat sini dikeluarkan dari lokasi kemalangan dan dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) awal pagi ini.Jenazah pembantu juruterbang Kapt Nor Intan Asykeen Mohd Arof, 27, dan Kuatermaster Udara Sarjan Khusnizam Ariffin, 34, yang tidak dapat dibawa keluar dari lokasi nahas kerana hujan lebat dan hari gelap malam tadi, tiba di padang bola HKL pada pukul 7.20 pagi ini.Kedua-dua mayat itu dibawa dengan helikopter Nuri.Sehingga 8.30 pagi ini, hanya mayat Kapten Nor Azlan Termuzi, 29, yang masih berada di lokasi nahas.Operasi menakal keenam-enam mangsa dari Nuri yang tersangkut di kawasan cerun kira-kira 70 darjah bermula sejak Selasa sebaik saja bangkai pesawat ditemui pukul 1.24 petang.Pesawat itu dilapor hilang dari pantauan radar kawalan 10 minit setelah berlepas dari Pangkalan Tentera Udara Kuala Lumpur pukul 9.35 pagi Jumaat.Sementara itu, jenazah tiga lagi mangsa nahas udara itu, iaitu Laskar Kanan Muhammad Ridzuan Ahmad, 27; Sarjan Azmie Md Yassin, 35; dan Laskar Kanan Saifulizam Alias, 28 telah selamat dikebumikan di kampung masing-masing di Kedah, Melaka dan Johor malam tadi setelah diterbangkan dari Pangkalan TUDM Sungai Besi.Jenazah Nor Intan Asykeen dilapor akan dikebumikan di kampungnya di Tanah Perkuburan Islam Masjid Jamek Abdul Rashid Sungai Dua, Butterworth dan Khusnizam di Tanah Perkuburan Bunut Payung, Kota Bharu, Kelantan.

~Al-Fatihah buat mereka~

18 July 2007

MaSa dan AkU..

14 julai 07-sabtu...

herm..skang aku kat de palma hotel shah alam.ni lah penempatan bg urusetia karate sukses..pg2 lg dah bangun sbb event start kul 8 pg..pertandingan karate tu wat kat dewan sukan tempur sek 6,ala...dekat ngan pasar borong..heehe..smpi2 jerk dah ramai dah peserta kat cna..semua sekali ada 9 daerah yg mnghntr wakil..
* daerah gombak
* klang
* hulu selangor
* hulu langat
* sabak bernam
* kuala selangor
* petaling
* kuala langat
* x igt la pulak..

ada byk jgk la kategori yg dipertandingkan...kata indvdu,kata brpasukan..kumite ikut berat bdn la...mmg mcm2 berlaku masa pertandingan..muka bersepah,gigi patah..halkum tenggelam..hehe..aku ngan urusetia lain dah ade la keje2..yg penting aku duk dpn pc key-in nama pemenang...hehe..releks je lah..pertndgn sambung esok pagi pulak..ptg tu abis dlm kul 4 lebih jgk la..aku, aki ngan rinto ape lg...balik hotel la..tidooooooooo.....huhuhuhu...
Mlm tu mlm mggu, huiii...mmg best la..anasz lg dtg...pas mghrib jerk trus g pasar mlm belakang hotel tu..jln2 beli nasi..lapo..beli bungkus n mkn kat bilik hotel..hehehe..shahrul gtau nak celebrate birthdy shahrin..so ape lg g la prepare..aku duk gadoh jerk ngan shahrin nih..sian dier..
hehehe..bebudak nih mlm tu nak g tgk midnite movie kat jusco klang n team aku nak ke bowling alam central...sblum tu la g smbut birthday..wat kat mner korang tau...hehe..tu kat depan muzium hantu tu kan ade monumen keretapi..kat ctu lah kitorg wat...hehehe...ps mkn semua,kitorg brpecah......aku, rinto n aki g la alam sentral..time tu dah pukul 11 lebih..kitorg la org yg paling last kat dlm bowling tu...smpikan dia separatekan kami sorng 1 lane...haahaha..
balik dah letih banget, tp leh lyn tgk tv citer "navy seal"..lyn gak la...pstuh ape lg....ZZZzzzzzZZZ..


15 Julai 07-ahad

ari nih terasa malas bgun..mner taknyer, tido lwt sgt mlm td...acara sama cm semalam tp ari nih semua kategori kumite..ahaks..kojo den ape..lepak dpn pc la...huhuhu..smpi la ptg..aki dah g ampang..lwn bowling ngan budak2 vf...ari nih abis kul 3 ptg..awal banget..kemas2 skit tggu aki balik..cmnerk nak balik kete dia bwk..eehehe..hntr dia balik umah kat putrajaya..lpak mnum dlu br la balik..aku smpi umh jerk trus tidoooooo..

16 Julai 07-isnin

Ltih sgt2...rse malas jerk g keje..tp rinto dah smpi dah..ari nih naik moto..yeahh,save budget skit..hehehe..smpi opis, trus on email,ym...sorg staff br masuk..amoi ma..hehe...duk dpn aku merangkap tmpt duduk aiman..(aiman x ksah)..hahaha..Balik g psr dlu kat subang tu..ape lg klu bukan kepok lekor..hehe...2 hinggit tak cukup..beli 3 hinggit..hahhaa..pstu lepak kat malabars subang..pekena lekor ngan teh o ais..huhu..layannnn..
Mlm pulak tu leh ajak lepak kat paktam corner, sbb rambo nak dtg pinjam beg..ntah mner nak pegi..terpaksa la aku suh pojie hntr beg aku tu..sblum nih pojie pinjam..lepak kat paktam..sal pulak call ajak lepak maju amat..aku ckp la aku ngan rambo kat paktam..tau2 jerk timbul dia ngan ijan..hahaha..pastuh smpi lak rinto..x lama pulak tu smpi pulak pojie...lepak2, borak2..sal ngn ijan balik..aku igt nak balik dah..dah tggu pulak man..isk..isk...bila mau balik..hehehe...abis je man mkn roti arab tu, trus cabut balik..kroohhh..kroohhhh...


17 Julai 07-selasa

rutin spt biasa..g keje, balik keje...tp smlm aku tak lepak kuar..tgk tv jerk kat umah..siang tu kat opis leh lak aku ym ngn sheeda..ehhehe...ok la kan.jarang dah nak jmpe budak nih..cbuk sgt kot kat UPSI tu...tghari zali ajak g kl..dia nak beli penyangkut baju..dia dah buka bisnes jual pakaian bundle kat uptown shah alam...bgus tul dia nih.ade jerk yg nak diniagakan...hehe..


18 Julai 07-rabu

hahaha...x sangka dah masuk ari rabu...cepat sungguh masa berlalu..ish..ish..asal smpi opis jerk..tak lain dah..check system...sytem...system...system..hehe..nak wat cmner..kojo ngan org.ada sje yg di'upgrade'..hehhee..nak balik pun tak bleh..hujan lebat kat luar tu...ngn rintonyer balik kul 830..cmner??gamaknyer aku kene lepak shah alam la mlm nih...tggu si rinto blik...nasib la......
------------------------------------------------------------------------------------------------
flashback :
* msuk ari nih dah seminggu jgk la aku brmain msg ngan membe tiem nih..ni tiem la yg bg no pon aku kat budak tu..dr mula2, bdk tu yg miscal2 aku..aleh2,aku msg la dier..bual2 kosong..ok la,not bad la org tua ckp..smpi semlm aku tak tau lg nama dia..last2 dia gtau nama di"asmah"..erm...org pantai dalam..tp ntah kenapa hati aku nih mmg xnak jmpe dia nih...bukan xnak kot,xde hati lg la nak....herm..
aku masih teringatkan,terbayangkan seorag gadis yg bakal mnjd isteri org...kdng2 aku dpt terima..kdg2 hati aku meronta2...sanggupkah aku melihat org yg aku sayang bersanding dgn org lain...herm...ptg2 aku slalu chat ngan "dia"...berbual ngan dia aku rasa aman,seronok...ni lah agaknyer masa2 yg tinggal tuk aku bergurau senda dgn "dia"..maybe hujung tahun ni atau diawalkan "dia" akan diijabkabulkan...aku???herm..tabahkan lah hati hamba Mu ni Ya Allah..

Buat rakan2 yg sudah mendirikan dan akan mendirikan rumah tangga, aku doakan kebahagian kalian...

09 July 2007

Wayang Kita....

huhuhu...ari jumaat yg lepas..balik keje jerk sal call ajak tgk transformers..aku xda hal..aku ajak la rinto ngan aki..sbnarnyer sal dah tgk citer tu, sajer teman izan, nak sgt tgk citer tu...kul 10 jmpe kat OU(one utama damansara)..yg aku ngan rinto n aki smpi2 jer kat Ou, sal ngan ijatur an x smpi lg..aku dah bengkek nih..mner tak diorg tak sampi lg, n..n..tiket pun tak beli lg..org beratur bukan main panjang..husshh..hati aku dah sakit nih..sampah tul la..kate dtg awal la, dah booking la...hiiii...menyirap aku..smpi2 rinto kene beratur dlu ngan kamal...pstu dah smpi tgh aku lak...beratur punyer beratur..sampi lah giliran aku..hehe..lega tul la..tp kelegaan aku cme sebentar..blum sempat aku bukak mulut, yg jaga tiket tu dah ckp dlu...semua movie tggl barisan depan...sampah..lg sampah..huhuhu....last2 semua main bowling...hahaha....

06 July 2007

pErUt ooOO PeruT......

lewat ptg jumaat cmnih layan dgr lagu prettt ugly"jika diberikanku 1 peluang"..hermm, byk maksud yg boleh dirungkaikan melalui lagu nih..(tringt aku pd sidia)...

ooppsss...ari nih aku trpikir..sbnrnyer dah lama trpikir..camne aku nak kurus...erm..kurusss..mustahil aku leh kurus sbb jenis tulang aku nih mmg dah besar..so maknanya aku kene maintain berat badan...yesss...maintan!!Tp cmner yer..xkan dle ngn x mkn nasi leh maintainn badan...aku cme nak perut aku ni jd cm masa aku form 5 dlu pun ok..hehehe..ni dah mcm ape jerk...cmner nka settle nih???isk..isk..
aku ni dah la anggota PSSTLDM..mne leh seorg anggota tentera perut boroii..uhuks..hehe..ngeri tul..BMI pun dah melebihi had yg dibenarkan...xpe akan ku cuba mnjaga diri ini agar dpt memiliki badan yg cantik dan tough..hehehe...

U ALL NAK U ALL CUBA
ahaks......

05 July 2007

here i come...hurreeyyy..


yeahh..nmpknyer bulan nih memberikan aku semangat tuk menyambung kembali latihan di unit KDSK (KD Sri Klang)..yelah, dah setahun jgk la aku tak lapor diri ke unit...sejak KDSK berpindah ke Pulau Indah, Klang..dlu kat jln semarak k.l..dekat skit nak g..ni dah jauh..walaupun leh claim mileage tp nak g sana tu..huii..lori besr byk sgt..bahaya..

Sbb ape aku semangat sgt nak aktif balik navy nih..hehhe...mggu dpn aku ada latihan pelayaran but tmpt nak tuju tu rahsia lg..lg la sabtu ni ada latihan abseiling kat upm..so terasa la semngat nak aktif balik..ni pun sbb kwn2 lama yg racun..(anaz ngan dila)..smlm call zik ajak g..hehhe...
lagi 1 sbb aku semngat nih krn aku jmpe 1 web navy yg sememangnyer bgus banget..semua info ttg atm ade dlm tu..but aku lebih trtumpu pd navy la...

Byk keje aku yg pending lg nih...hermm....camne nak settle nih..xpe..kita tgk dlu..hehehe..
check ka dout..

27 June 2007

salam tuk diri aku n semua...hehehe..lg 4 hari nak masuk bulan julai dah..sekojap benor maser ni berjalan...alangkah indahnyer andai masa ni boleh di "rewind" ke satu masa yg aku impikan..tp tu luar kuasa aku..ishhh..isshhh...

05 June 2007

arrghhh...Berat...beRat....

huii..ari nih paling mata aku berat..tak tau la kenapa...lpas tghari jerk ngantuk bukan main lg..nak ckp smlm smpi umh awal..kul 8lebih aku dah smpi umh..tp pg nih ngantuk...ni msti sbb aku bgun kul 3pgi kot..mner taknyer, keneq leh ajak aku kuar mnum..nak tak nak aku bangun la..dia br smpi dr lumut...mnum2 punyer mnum dah pukul 4..ader la baki lg 2 jam nak tidur..tu yg kat opis ni mabuk...hadooii...berat..berat...lamernyer lg pukul 530 nih..ehhee..

01 June 2007

Kejohanan Karate-Do Senior Selangor



Pertandingan Karate-do Senior Selangor


aksi ngeri...

Nih gmbr mser kat uniten ari tuh..time tournament karate...korang tgk lah..tp byk gmbr org syok sendiri dlm nih..hehehe...sape org tu klu bukan sal..24 jam kamera tu duk flash muka dia jerk...hehhe..ni semua menambahkan lg pengalaman dlm hidup..for shahrul,salleh n shahrin..thanks n tahniah..tuk kwn2...(sal,khai,izan,sheeda,dila,keneq,rinto,gmie,man,aki)nice work wit u all..haha..

*hayashi-ha*shito-ryu*syorin-ryu*

31 May 2007

End of may..


arggh..huiii...pejam celik..pejam celik...dah berakhirnya bulan mei..hermmm...dah nak masuk bulan jun..pantasnyer lah masa berlalu..dlm tak sedar je dah 1/2 tahun 2007 ni berjalan...esok br dpt jmpe kwn2 opis..rata2 semua g kenduri kawin shima..kat kelantan lak tuh..hehe..walaupun jauh leh mkn angin sekali kat cna..yelah..umh tepi laut..alang2 g rantau panjang skali..diorg naik van..ader yg booking flight..mybe aku naik kete kot ngan keneq ngan rinto..

skang ni musim org kawin ngan tunang kot..kwn aku mser kat poli dah nak kawin n tunang..hehe..cam dah tua sgt ke ye..???erm...yang pastinya MASA tetap berjalan tanpa menunggu kita...


~Yg penting kita happy n ceria selalu~

30 May 2007

DeTik BerSaMA...

Indahnya detik pertama
kau melukis warna mimpi hatiku
hanya kau yang aku tunggu-tunggu
biarkan aku bersamamu
biarkan aku terlena dalam dakapanmu
hanya kau yang selalu aku rindu
dalam tidur ku terjaga mimpikan kasihmu bersamaku
terlena daku kembali
kau pulang padaku
kehadiranmu kan membawa erti rindu
di sini bermulanya
detik bersama
kasih di antara kita berdua
bermula segalanya
akan ku semadi lagi (bertakhta di hati)
di sini bermulanya
detik pertama
kau melafazkan rindu dan kata bahgia
kau bawaku ke awan yang tinggi
kau bertakhta di hati
detik bersama
katakan saja nalurimu
bawalah daku menemanimu
membelai jiwa manismu
hanya kau yang selalu aku tunggu
ingin aku menatap wajahmu
takkan ku melepaskan peluanguntuk bersama selamanya
hanya kau yang selalu aku rindu
ingin aku dibelaimu
ingin aku bersamamu (ohhhhhh)
tak ingin ku kehilangan dirimu
dalam tidur ku terjaga
mimpikan kasihmu bersamaku
terlena daku kembali
kau pulang padaku
kehadiranmu kan membawa erti rindu
di sini bermulanya
detik bersama
kasih di antara kita berdua
bermula segalanya
akan ku semadi lagi (bertakhta di hati)
di sini bermulanya
detik pertama
kau melafazkan rindu dan kata bahgia
kau bawaku ke awan yang tinggi
kau bertakhta di hati
di sini bermulanya
detik bersama
kasih di antara kita berdua
bermula segalanya
akan ku semadi lagi (bertakhta di hati)
di sini bermulanya
detik pertama
kau melafazkan rindu dan kata bahgia
kau bawaku ke awan yang tinggi
kau bertakhta di hati
DETIK BERSAMA.....
* lagu ni aku tujukan buat sahabat ku ash...
semoga berkekalan...

23 May 2007

Hadooii..



Apa kejadian...semalam nasib tak baik..aku dah terasa ader something yg akan jd..herm..aku kene saman parking kete..ngan mbpj..rm 100 lak tu kene kompaun..alahai..time2 cmni la nak kene saman..kete membe aku lak tu..hadoii..hadooii..hadooii...

21 May 2007

My Dearest.......


The Times I Have With You Is Very Special.
To Reach Out To U And Know You'll Be There-
That Means All The World To Me.
My Heart Is With You Wherever You Go, My Love Is Yours No Matter What.
When U Smile At Me, I Know It's From Your Heart.

I Know U Will Do For Me What No One Else Would Do.
And If I Don't Tell U I Love U
As Often As I Should......It's Because
I Hope That, Deep Down Inside,
You Know I Do
---------------------------------

Takkan pernah habis air mataku
Bila ku ingat tentang dirimu

Mungkin hanya kau yang tahu
Mengapa sampai saat ini ku masih sendiri

Adakah disana kau rindu padaku
Meski kita kini ada di dunia berbeda
Bila masih mungkin waktu berputar
Kan kutunggu dirimu …

Biarlah ku simpan sampai nanti aku kan ada di sana
Tenanglah diriku dalam kedamaian
Ingatlah cintaku kau tak terlihat lagi
Namun cintamu abadi …



~Kenangan TerinDah~
setiap org akan ada kisahnye..
manis, pahit,masin, masam..
itulah yg aku panggil kehidupan..
kehidupan yg penuh dgn kejutan...
Andai kau tidak bersedia..maka ko akan
HANCUR...

*kudoakan kau sentiasa bahagia dan dirahmati Allah.

18 May 2007

Aku Bernama Moque :)

Salam...

Siapa aku disebalik blog mimpi si moque ni erk...hahahaha... nama yg mak abah aku bg mohd rizal bin yusop.. kwn2 pggil moq..so nak sdap ditambah 'ue' jdlah moque...dilahirkan di pekan rompin pahang..lepas je aku lahir, x berapa lama aku pindah ke Sg. Buloh..so membesarlah aku kat kg yg dinamakan kg merbau sempak, kg kubu gajah dan sekarang paya jaras..semua dlm mukim sg buloh..

Kadang2 letih gak nak menuliskan..so aku letak gambo je lah..pandai2 lah nak tafsirkan apa disebalik gambo2 tu.. ^_^

"ayahanda - pakcik yusop"


"bondaku - makcik esah"


"anak2 buah aku semua neh"


"my bro - incik ajax"


"my sis - kak liza & suami"


"adik no4 - adi"


"adik no5 - iwan"


"lolipop dr yg tersayang"


"hadiah dr seseorg yg aku sayang"


cube teka aku yg mana?

Setiap org pun ada impian dan harapan kan..cmtulah ngan aku..impian dan harapan tu perlu dalam kehidupan..klu xde rasanya kehidupan tu mcm rata jerk... impian dan harapan aku cuma 1, memberikan kebahagian dan kegembiraan pada mereka yg aku kenal...walaupun secara sedar atau tak..sbb tanpa mereka..aku tak punya apa2..

Sayang kamu semua... ^_^

Iklan Bergambar !