Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

25 December 2008

Pening Jap !!

Adess..aku penin jap nak edit layout baru neh..mane tak nye, aku saje je tukar layout lain..tp bila dah pakai, post yg lama jadi cam kat bawah neh..ape kejadahnya?? Cane nak bg dia ok aku pun tak tau..aku bukan pandai sgt psl coding2 neh...adesss....

08 December 2008

OST my girL (never say goodbye)




is it a new years eve party in Kazakhstan
yeah, what’s going on 2006
mario and nasty, what up? with yhe brand new classic, yeah
ride with us, it’s about two guys and hot girl
yeah, keep it up, keep it down, two step with me, come on!
let’s do it, do it,do it like this

* one, two baby clap your hands
everybody let’s go ha ha ha
I want all ladies clap again, yeah
let me hear you say what

uri danduri it’s my story
to noui mami humi ne nungaui nunmuri
nowaui shiganun nomu nado giro nomu giro
tathuthan naui mamuro dora ogir biro
the ghetto noui mami kullinun dero
non gudero never say good bye, so get up

# if you go away you will see me cry
don’t you let me go, baby don’t you let me down
nur hamke issodo do gakabji anhun
oton uimido obnun jinbuhan sarang
don’t you let me go, baby don’t you let me down

## you never say goodbye handongan monghani
udukoni anja dashi sengag hejiman
momchursun obgesso ontong gude sengag
harsu bake obnun ne jashini miwo

don’t you let me go, baby don’t you let me down

and we the best ain’t no need to stress
mario and nasty ain’t no need to impress
yo! noui mamur bada naui mamun byonchi anha
hona mamtong bi chero biwo dujin anha
yo! call it a fling or a love thing
I don’t care I can’t handle any drama that you bring
bam kog sewo mam kog saranguro chewo
without you I’m better, no one could do it better
hello cute nasty best mc
mario right tight err night that’s right

yo! I’m still in love with you hey
ne mamur jorde ihe mothan dago
I’m still in love with you, hey!
let me hear you say hey, hey, hey!
oh check it niga narur tonandago
ojig isesange noran yoja hanarago
kuth kuthi namja dapge pogihajin anha
only you ojig hana only you ijin anha
one two three four Igot the mic check

repeat #, ##

(one more time now) you never say goodbye
(come on come on) handongan monghani
(wanna ride with the homie right) udukoni anja
(wanna get right, then get high) dashi sengag hejiman (if you like me girl)
(ride with me, I’ll ride with you) momchursun obgesso
(you go down on me, I’ll go down on you) ontong gude sengag (yeah)
harsu bake obnun (just me and you come on)
ne jashini miwo (one more time now)
don’t you let me go (say what)
baby don’t you let me down (one more time now)

repeat *

sarangdo byonchi anha naui mamdo byonchi anha
naui kumur irhjin anha jorde pogin obda
ill logic real toxic switch quicker than tip tonic
heterosexual the kid’s flow is incredible
sarangdo byonchi anha naui mamdo byonchi anha
naui kumur irhjin anha jorde pogin obda yeah

18 November 2008

Choose??

Tetiba aku pening..pening dgn keadaan sekarang ni..herm..kenapa kita perlu membuat pilihan..kenapa perlu ada pilihan?pilihan...adoyai..adakah pilihan itu tepat? atau tidak..??
LU PIKIRLAH SENDIRI!!!!!

16 November 2008

15 November 2008

Pusat Internet Desa (Rural Internet Centre/Telecentre) in Malaysia

Salam semua,
Mungkin ada yang masih tak tahu dengan apa itu PID iaitu Pusat Internet Desa. Aku tanya org kampung pun diorang ni tak tau apa itu PID. Ini mungkin sbb tempat mereka xde PID..hehhe..silap aku jugak la klu tnya cmtukan..tp apa pun aku nak gtau jugak..mungkin ini boleh membantu sesiapa yg inginkan info tentang PID ni. Lg satu sbb aku involve ngan projek PID ni smpi 2010.

Projek Pusat Internet Desa (PID) atau Rural Internet Centre ini adalah salah satu telecentre yg ada di Malaysia yg ditubuhkan pada bulan April 2000 oleh Kementerian Tenaga, Air dan Komunikasi Malaysia (KTAK). Terdapat 42 PID diseluruh negara dan disetiap PID diuruskan oleh 2 org iaitu penyelia dan penolong penyelia. PID ini adalah salah satu inisiatif kerajaan untuk masyarakat bagi menghubungkan jurang digital antara kaum luar bandar dan bandar melalui kemudahan2 yang disediakan seperti komputer dan internet.

Lazimnya, PID tersebut letaknya disebelah pejabat pos dan setiap PID dibekalkan dengan 5-7 komputer, sebuah pencetak dan sambungan ke internet. Tahun 2008 ini, dibawah projek penambahbaikan, PID telah menerima 2 komputer riba, sebuah mesin faks, sebuah projektor, 2 webcam serta peralatan wayarles daripada KTAK.

PID juga menawarkan pelbagai perkhidmatan spt internet, latihan asas ICT, pembangunan web dan blog. Juga menyediakan e-servis utk komuniti setempat. Juga ada membuat aktiviti2 bersama komuniti spt Hari PID bersama masyarakat, bengkel dan seminar. Setakat ini, kesemua program yg dijalankan oleh PID telah menambahkan kesedaran pada masyarakat desa tentang teknologi komunikasi dan informasi.

Sekarang, PID menambahkan misinya iaitu membangunkan "vibrant communities" dimana aktiviti2 pembelajaran dan "networking" mnjd satu kebiasaan bg masyarakat dan ia adalah sebahagian drpd KPI (Key Perfomance Indicators) supaya ia kearah yang mampan dan teguh. Dengan sokongan yg padu serta latihan2 yg diberikan, ia dpt membantu PID berdiri dengan sendiri yakni mampan dan teguh pada tahun 2010 serta dapat memberikan kemajuan kpd komuniti.

Warisan Global Sdn Bhd adalah perunding utama yg dilantik utk menjalankan projek drpd KTAK ini. Jika ingin melihat senarai PID diseluruh Malaysia, layari http://www.pid.net.my dan jika ingin melihat gambar serta aktiviti mereka, layari http://www.flickr.com/photos/my_pid.

05 November 2008

Preparation For Social Entrepreneurship Fair - CB3


Yeahh..minggu lepas br selesai CB3 di May Tower. Penat tak la sangat..2 hari jerk kursusnya..ehhe..cme bila opis dekat ni kan, ade jerk brg yg tertinggal. Kena lak aku jge iventori..jap2 brg ni xde..jap2 brg ni hilang..perghh, paling cuak 'bunting' GEW kurang 1..nasib la mau ade kunci..sabtu, opis tutup..selamat, ada jugak 'bunting' tu, amik kat bilik meeting..hehhehe..sshhhh!!

Berjumpa kembali kami si buddies dgn penyelia/pen.penyelia..kali ni kursus CB3 membincangkan tentang penilaian dan pemantauan utk PID dan komuniti serta persediaan PID ke SE Fair/GEW. Paling best time DST (Digital Story Telling). Setiap PID membawa DST masing2. Mmg cara lah..Kursus tu memberikan aku lebih tahu tentang bagaimana membuat DST dgn lebih bagus.

2 hari disana aku jd parah..parah sbb aku takleh nak mkn dgn aman dan damai..mne taknye, gigi aku sakit banget. ade satu mlm tu habis jerk sesi, aku terus ajak abe g kg baru..pekena bubur..mmg cara bubur dia..ekee...nak tau dtg kg baru..kedai dia dekat ngan pintu gerbang sebelah kanan.. :)

Paling tak boleh bla, aku kena bahan dgn 2 beradik sedondon secoklat..sbb ape aku pggil diorg cmtu??sbb bila jmpe jerk kat kursus, pakaian msti nak sama..muakakakka...tp paling sadis, "dia" lg teruk2 kena bahan..ni smua "dettol" punye pasal...cess..tp spe suh wat citer..tp serius, aku sgt sian kat "dia"...Apa pun, "sedondon" mmg best..seronok kuar ngan korang..hahahha..

Esoknya balik, aku ngan abe lepak2 di puduraya..uiks,lepak kat puduraya??x penah dibuat budak2 remaja zaman skang lepak kat ctu..hahahha..xpolah, apapun..aku PUAS!!! sbb dpt melepakkan diri.. :)

Insyallah, berjumpa kita kembali di SE Fair & Convention di KLCC. :)

04 November 2008

i'm confused...

Huhh..why ya??

Warkah OST Sindarela


Takkan lagi aku menunggu
kau hadir di dalam mimpi-mimpiku
puasku mengharapkan dirimu
seperti mereka yang punya cinta
Diriku tanpa dirimu
kau tempuhi penuh bahagia
diriku mahu kau tahu
pedih ini kau tak terasa
Warkahku mengharapkan dirimu
seperti yang aku kenali dulu
setiaku menantikan dirimu
seperti setianya terhadap diriku
Tapiku melepaskan mu
melangkah namun tak berdaya
terusku terus menunggu
cinta yang takkan pernah ada

02 November 2008

Lagu ST 12 - Puspa


kau gadisku yang cantik
coba lihat aku disini
disini ada aku yang cinta padamu

kau gadisku yang manis
coba lihat aku disini
disini ada aku yang sayang padamu

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

jangan jangan kau menolak cintaku
jangan jangan kau ragukan hatiku
ku kan selalu setia menunggu
untuk jadi pacarmu

jangan jangan kau tak kenal cintaku
jangan jangan kau hiraukan pacarmu
putuskanlah saja pacarmu
lalu bilang i love you padaku

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

27 October 2008

PID Road Tour - PID Kota & PID Tg Kling

Salam semua,
aku harap semua sihat. woo, cuti smpi ari isnin, yeahhh..Happy Diwali pd yg menyambutnya..Lama dah aku peram cerita psl SiteVisit a.k.a penjelajahan ke selatan tanahair (N9, Melaka n Johor). Penjelajahan ini selama seminggu bermula dari 13 - 18 Okt 08 yg lepas..Lamakan, seminggu tu, diibaratkan seperti Cuti2 Malaysia..muakaka..cuti ye tak..padahal kerja..Lawatan ke PID neh terdiri drpd kak laila, kak zana, ash n aku..Alhamdulillah, dpt kereta
pun ok, WAJA yg x berapa waja sgt la..ekeke..Aku cerita by date la kan, senang...

13/10/08
Isnin

Perjalanan aku bermula apabila aku meng'start'kan enjin kereta menuju ke umh ash. Slps amik ash, kami menuju ke Taman Melati utk amik mak datin(kak zana)..ekeke..boleh tahan jugak la menunggu kak zana ni bersiap, kata dah siap..tp 3 tahun jugak la menunggu..akhirnya, muncul jgk dgn membawa beg yg ala2 cam nak lari dr umh..seterusnya kami ke keramat utk mengambil kak laila(bos)..hehe..cukup merujakan hati dan perasaan aku bila otw ke umh kak laila..jln pg tu mmg jem teruk..huhu, ditambah pula dgn kata2 begini..

"aku x igt la pulak mne simpang masuk umh kak laila.." - A
"ntah, tp ade kedai2 kat tepi nak masuk ke situ.." - Z


Aku dah tak sedap neh, terasa cam suam2 kat kepala aku neh..hehe..mne taknya, g dah byk kali umh kak laila, tp leh lupa jlnnye..ni klu kak laila tau, masakla sape yg berkata2 kat atas tu..muakaka..akhirnya setelah membuat 1 kesimpulan dan terlajak sikit, kami jmpe jlnnye..aku dah agak dah..muahaha..agak ye tak..Kami keluar dari keserabutan jem di K.L lebih kurang pukul 8.50 atas nasihat pakar jalan2 di k.l..ekeke..maap bos. Kak Laila yg menunjukkan jalan terbaik tk keluar dr k.l menuju ke Sg Besi.Fuuhh, mmg terbaik la..Kami berhenti makan di hentian serdang utk sarapan pagi dan meneruskan perjalanan ke PID Kota, N9..Lupa nak gtau, road tour kami merangkumi N9, Melaka dan Johor...

PID Kota - PID Tg Kling - PID Sg Mati - PID Pagoh - PID Sri Medan - PID Bndr Penawar - PID Bndr Tenggara - PID Labis

Perjalanan menuju ke Kota tiada apa2 menarik, mmg la x menarik..highway kan..utk ke Kota, mmg byk jlnnya, tp aku mengambil langkah yg agak drastik( x ikut map sbnr) iaitu melalui tol simpang ampat/alor gajah. Situ dekat sikit..hehhe..lebih kurang pukul 1030pg, kami smpi di PID Kota..kami disambut oleh penyelia (kak diana).sudah ada komuniti yg smpi..Alhamdulillah, taklimat success dgn aktiviti high tension cabel sebagai penutup taklimat..


Komuniti disitu nmpk gayanya bersemangat untuk memajukan diri dan komuniti dlm usahawan dan aktif dengan KUS.Selepas taklimat, semua yg hadir menjamu selera..Wahh, mmg sedap2 mkn kat cni,ade masak lemak daging salai, udang sambal, rendang..n mcm2 lg lah..Perghh,mmg raya betul kami neh..

Selepas bergambar beramai2, kami dibawa ke satu perusahaan bahulu dan tempeyek (Indah Sajja Ent)..so kami dpt melihat sendiri bagaimana proses menghasilkan kuih bahulu dan tempeyek..aku rase la kan, paling mencabar pekerja kat ctu mse nak masak tempeyek..huiii, mmg memerlukan ketahanan diri yg tinggi..Terima kasih kak diana dan kak ima serta komuniti di Kota.Semoga berjumpa lagi dan berjaya.


Kami meneruskan perjalanan ke PID Tg Kling melalui jln kampung..Lg dekat katanya dr masuk highway balik..So, sepanjang perjalanan kami melalui kg2, ladang kelapa sawit..hehhe..indah jgk suasana tu..tp serius, dlm kete asyik nak ketawa jerk, mne taknya, keje nak membahan org. muakakaka...setelah sesat smpi ke Makan Hang Tuah, kami jmpe la jgk PID Tg Kling neh, betul2 depan hotel ape ntah..lupa lak..dlm kul 3 lebih jgk la kami smpi.Cuaca jgn ckp la, mmg panas abes..Kami disambut oleh Kak Zamila, pen.penyelia..dia keseorang an krn penyelianya baru sahaja berhenti kerja krn mndpt kerja baru.Agenda yg sama dgn pembukaan mjlis oleh pen.penyelia iaitu sesi memperkenalkan diri setiap komuniti yg hadir.Selepas itu, sesi taklimat pengenalan PID seterusnya taklimat dan perbincangan diantara komuniti dan kak laila. Selepas menjamu selera, kami meneruskan dgn aktiviti Vern Diagram.

Kami sungguh seronok dgn pembabitan komuniti disitu yg bersemangat sungguh.Waahh...caiyok2..Lawatan ke PID Tg Kling berakhir lebih kurang pukul 5 lebih..Singgah sebentar di surau berdekatan untuk solat dan kami teruskan perjalanan ke hotel untuk berehat sementara menunggu hari esok yg mendatang..

Oppsss, lupa pulak..kami menginap di Selecstar Hotel. Ok la, destinasi budget kan.eekke...so kita jumpa esok pagi..aloha!!adios!!

Iklan Bergambar !