Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

25 May 2008

Demi Cinta Suci

Sambil mendengar lagu "demi cinta suci" nyanyian kumpulan UNIC..otak aku laju memikirkan apa yang hendak dicoretkan disini..herm..berminggu-minggu aku tak menulis dlm blog ni..nak kata sibuk, mmg sibuk..tak sibuk pun buat2 sibuk..buat2 sibuk pun dah macam sibuk..hehehe..layankan jelah lirik lagu ni..bila aku dgr2 dan hayati balik lagu ni, mmg dalam maksud disebalik lagu ni..terkenang balik perkara yg lalu walaupun dah lama berlalu tapi macam baru je berlaku...

Pernah hatiku luka pedih
Kerana dicalari cinta penuh duri
Lemas aku dalam dilema
Kata janji manis sungguh tak bermakna

Mencarimu kasih bagai mencari mutiara putih
Walau ke dasar lautan sanggup ku selami
Namun tak percaya apa yang telah aku terjumpa
Kau sebutir pasir tak berharga

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa

Baru kini ku rasai nikmatnya cinta yang suci
Tiada terbanding dengan cinta yang kau beri
Ranjau yang berduri akan aku tabah menempuhnya
Menyubur iman di dalam jiwa

Demi cinta yang suci
Ku rela korbankan kepentingan diri
Demi sinar bahagia
Ku hambakan diri pada-Nya yang Esa
Demi cinta hakiki
Ku sanggup redahi apa yang terjadi

Apalah erti cinta suci
Andai janji-janji sering dimungkiri
Apalah erti cinta murni
Andai kata-kata sering didustai

herm..bagaimana dgn ayat2 dlm lirik ni, penuh dengan maksud yg tersirat kan...renung dan fikir2kan lah..^^

24 May 2008

Kekasih Tak Dianggap


aku mentari tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
akulah bintang yg hilang ditelan kegelapan
selalu itu yg kau ucapkan padaku
reff:
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan
repeat reff
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah
repeat reff

Iklan Bergambar !