Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

19 February 2009

OST - Assalamualaikum Cinta

Ahaks..korng pernah tgk tak sinetron ni..klu x tgk leh tgk kat tv9, jam 5.30 dr isnin hingga jumaat..wakakka...gilak ahh..aku tau cerita neh beb..tp serius, aku mmg suka cerita neh..tp skang aku x bisa lg melihatnya..ini disebabkan sudah start bekerja..uikss, apahal aku ckp seberang neh..apa pun, korang layankan lah lagu dia..suka tak suka, aku pedulik hape..hahha..adioss..

Raja Jatuh Cinta

Ku tak bisa berhenti
Untuk mencarimu
Walau kini yang ada
Kamu tak mau
Ku tak bisa berhenti
Untuk mencintaimu
Jangan tanyakan mengapa
Karna ku tak tahu
reff:
Seribu wanita menggoda
Hanya kamu yang jadi ratu hatiku
Seribu kali kau hancurkan
Masih ada banyak waktu memaksamu

Huuu, huuuu, raja sedang jatuh cinta kepadamu
Huuu, huuuu, raja sedang jatuh cinta kepadamu
Ku tak bisa berhenti
Untuk memujamu
Dan aku takkan menyerah
Oh hanya kamu
Ku tak bisa berhenti
Untuk mengagumi
Jangan sia-siakan aku
Ku ingin kamu
dengarkan lagunya disini..

Selawat Syifa'





Terjemahan:
“Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, Muhammad s.a.w. yang menyembuhkan hati-hati, penawarnya dan kesejahteraan badan, kesembuhan juga cahaya penglihatan dan berilah rahmat keberkatan dan kesejahteraan atas keluarga dan sahabatnya”

Dalam terjemahan makna ini ada sedikit timbul kekeliruan kerana menyebut “Muhammad s.a.w. yang menyembuhkan hati-hati”. Persoalannya siapa yang memberi kesembuhan. Dalam terjemahan ini jika dibaca secara langsung memang ada sedikit kekeliruan kerana seolah-olah nabi Muhammad yang menyembuhkan hati-hati.

Dalam persoalan Selawat Syifa ini Tuan Guru Dato’ Dr. Haron Din menjelaskan seperti berikut; di dalam kamus Bahasa Arab yang masyhur iaitu Kamus al-Munjid, perkataan “Tib” adalah bermaksud “’ilaj” iaitu di dalam bahasa Melayu bermakna “Ubat” atau “Penawar”. Ia bukan bermaksud “Syafi’ iaitu menyembuhkan.

Dengan itu kalau diterjemahkan ِiaitu “Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami nabi Muhammad s.a.w. yang menjadi penawar kepada hati-hati”

‘Iktikad kita perlu diperbetulkan supaya tidak syirik kepada Allah SWT. Allah SWT. sahaja yang boleh memberi kesembuhan. Kesembuhan hanya milik Allah SWT.

Semoga Allah SWT. sentiasa menjauhkan kita daripada syirik kepada-Nya.

Wallahhu ‘alam

sumber : http://www.darussyifa.org/modules.php?name=News&file=article&sid=18

17 February 2009

Teruja - Fenin - Semak - aku SUKA !!

Salam dulu..ekeke..
gelak dulu..muakakka...hahahha..seronok kan..kan..aku pun x tau nape aku nak gelak2 neh..muahaha..ekekeke..muakakaka..apahal aku neh..ni ke yg dikatakan fenin... ??lantak arr..

yazaahh..ari ke2 aku di TMS bersama ngan abg abe..haha..x g ko training kat penang..hamik ko..nmpk sgt ko dah dikeluarkan dr PID..ekeke..(gurau jak)...teruja lak ngan sistem2 yg digunapakai kat opis neh..paling aku suka ekp..haha..kat ctu pagi2 je bila smpi opis kene hntr kedatangan..perghh..hntr kedatangan??cam sekolah jerk..lantak arr..janji aku dpt jlnkan tugas dan tanggungjawab yg telah diberikan. (skema la pulak..)

Yg paling membuatkan aku teruja, muahaha..ceit..aku dapat laptop woo..laptop yg keyboardnye sdah rosak..so kene pakai keyboard pc..kiri keyboard, kanan laptop..so huru hara tangan aku..xpolah, janji keje aku jln..sygnye, xleh nak download ym..so pakai lah webmessenger..lg satu medium utk chat kat opis neh..spark namanyer..tp ni tuk internal jerk..hamik ko sekali bos suh masuk dlm conference..muakka.. :)

Smlm jugak dtg masuk keje ngan aku 4 org jejaka encem dr jakarta, indonesia..wooo,line2 kang azul neh..diorg neh developer ke programmer.. x silap aku la..muakaka...duk kat cni, kurang sikit leh bising2 cam kat Wg..(aku rindu keadaan dcna)..dgr lagu kuat2..mau kene sepak ngan diorg..smua nak dgr lagu pakai earphone..xde earphone, jgn dgr lagu..ceh, bosan siul...

Esok smbung wat UAT..adess..yg ni yg aku fenin..kekadang semak pun ade...hahaha..bila nak wat clean-up data SMS neh..huhuhu..

p/s - oii abe, ngelat ko yer esok..hampeh tul..mkn igt kat aku..kim salam ngan yg lain.. :)

14 February 2009

Ini Kemungkinannya.. ?

Salam,

:) ... mlm td aku kayo..tp syg sekejap jerk dah habis..dr chip aku ade 2000 smpi jd 80000 dan skarang ade 1750..muahaha..sungguh sekejap.selamat la chip, klu duit betul cmne la tu kan..ni lah dia penangan POKER. muahahhaa..


pojie : aku menang!! aku menang 3000!!
aku : uiks ?

Harap2 dah smpi bungkusan yg aku hntr kecna..klu dah smpi gtau erk..jgn diam jerk..ekke..jgn risau, x hntr sos cili dah..hahha..bahaya nnti skit perut. Semoga kehidupan dan hubungan ini berpanjangan.. :)

ri_na : x smpi pun lg?
aku : esok smpi la tu, posmen sesat kot.. :)

Esok aku dah start keje kat TMS..kontrak jer..tuk projek School Management System (SMS)..selamat la ade membe sekaki sekepala..yooo!! Semoga dipermudahkan perjalanan itu.. :)

amat : bila ko start keje?
aku : 16hb ...

Pebende la neh ?

Salam..
huiiyoo..lama sudah tak update blog neh. slps ops limau basah II ari tuh, aku terlalu cbuk..cbuk sgn karipap..muakaka..sape2 nak jd agen aku jual karipap x?? ekekke..

Iklan Bergambar !