Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

23 September 2009

Playback~Sehari Sebelum Raya

Salam..

Kalau diikutkan dlm kalendar, insyallah esok raya..mne taknye, aku tgk jiran aku depan umah dah start masak ketupat, bukan jiran depan umh, tepi umh pun sama..so aku baget, esok rayer..so aku pun ajak la mak aku g pasar nak beli bahan2 tuk wat ape2 yg patut sempena raye ni kan..xkan nak makan roti canai kot pg2 raya..kan..kan..


So aku g la pasar..kan main ramai lg org kat pasar paya jaras ni..pengumuman pemegang mohor2 belum lg gtau raya bila..tp org smua dah standby ngan brg2 tuk memasak..aku nak beli ayam ngan daging..beli ayam dulu..2 ekor cukup lah..nnti klu x cukup beli lg ye x..nak beli daging org ramai..dah lah panas..kul 11 lebih beb..maunye x panas...arghh, tension plak..masuk dlm dulu, nak balik nnti br beli daging..lps dpat smua brg, aku keluar nak beli daging, still lg org ramai...huiiyooo, sgt meriah kat khemah jual daging tu..aku tnye sekilo bpe...nah, 20 hengget..perghhh..aku cakap ngan mak, nnti la aku beli tempat lain..cam mahal la pulak..
aku terus g kat moto tgk mak aku kat kedai daging tu..rpenye dia dah beli dulu..aduhh, klu aku x ckp ngan mak aku yg aku nak mkn rendang daging, msti mak x beli time tu..nnti2 leh beli..sbb aku igt nak g beli kat econsave..terima kasih mak...


Tetiba nak balik, mak nmpk durian..

" Sedap je durian tu jai.."

" Mak nak ke..?"
"Xpelah..."

Aku tgk mak cm nak..ni klu beli abah msti lg suke..aku pun terus g sambar selonggok.. *dlm ati, mesti mak kempunan ni bln2 pose nak mkn durian..*
Smpi jerk umh, aku tgk reaksi muka abah tgk durian...hehehhe..paham2 dah lah..ahaks..~!!



Berbuka ramai sikit sbb abg aku balik..meriah sbb anak2 buah aku ade..hahahha..irfan ngan dina..tu pggilan diorg..

"Irfan yg comel"


"Dina yg manja"

Malam mmg dah planing nak g k.l jalan2..aku pun x beli ape2..mne taknye, gaji pun x keluar lg..baik berbelanja dgn berhemah..ekekke..dlm kul 11 aku keluar g k.l ngan rinto, gmie n pojie..destinasi semestinye jln masjid india..Bukan main sesak lagi..lg sesak dr semalam..(hari sebelumnye aku dah g jugak tp ngan aseng).

Mungkin sbb smlm hujan, org tak ramai nak membeli-belah ataupun trend org skang..membeli disaat2 akhir..boleh dpt murah..hehehe...kami ni tergolong dlm golongan cenggitu gak..ekeke..cari songkok, cr baju melayu, cr butang baju melayu, cr kuih raya..bab merasa ni bg kat champion, mr.gmie...tp dia bukan merasa..dia mkn..hahaha...
Semua dah settle, ape lg..balik le..esok raye ma..ahaks...

Allahuakbar..Allahuakbar...Walillahilham..

No comments:

Iklan Bergambar !