Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

25 January 2010

Mendaki Gunung Ledang

Salam..semalam aku br balik dr Sagil, Johor..Apa aku buat kat ctu? aku ngan team kbk ada xtvt kat cna..misi mendaki dan menawan puncak Gunung Ledang. Gunung yang penuh misteri..hehehhe..tp sygnye, aktiviti mendaki tu terpaksa dibatalkan dan kami cuma berkhemah di kolam puteri hutan Lipur Gunung Ledang. Sbb terbatalnya xtvt ni kerana pada hari kami sampai yakni pada ari sabtu (230110), dapat lak berita yg sultan Johor mangkat. Kami cuma masuk melihat2 kawasan jerk.

"main uno dulu sebelum bertolak"


"pekene bihun sup panas"

"telur separuh masak"


"di R&R Ayer Keroh"

Sebenarnya pintu masuk utk mendaki Gunung Ledang ni ada banyak. Tp lebih afdal jika masuk di Gate B. Gate B ni lah Taman Hutan Lagenda Taman Negara Johor Gunung Ledang. Sebelum mendaki, kat sini lah kita kena mendaftar, declare brg apa yg kita bawa dan mcm2 lagi..So kat sini kami cuma survey jerk. Lepas tu kami terus ke Hutan Lipur utk berkhemah..Yelah, dah alang2 smpi sini xkan nak balik kan..boleh tahan jugak nak smpi ke kolam puteri neh..hhehehhe..


"menunggu masa untuk mendaftar"


"aku yg x berapa poyo"


"aku lagi..hehehe.."


"pintu depan taman negara ledang"


"aku yg sendiri"


Tak banyak xtvt yg kami buat kat cna..cuma makan, mandi, berehat sambil melihat keindahan alam di hutan lipur neh..Tengahari ahad kami pun kemas nak balik..sampah2 semua kami bawa turun bawah sbb nak tunjuk kat renjer hutan..klu tak, lesaplah deposit sampah kami..hehehe.














.on the way nak balik, ternampak la pulak warong cendol..Warong cendol Wak Rom...free tambah..waahhhh,dgn lajunye berenti kat ctu..pekene cendol mmg layan seh..klu korang rse korang dtg lah tangkak..ahaks..



Aku sampai umh dlm kul 4 lebih jugak lah, letih seh..tido sudah..hahahha..

:: Sedikit info

Bayaran untuk masuk ke Taman Hutan Lagenda Taman Negara Johor Gunung Ledang.

- Permit Masuk - RM 5
- Permit Mendaki - RM 5
- Insuran - RM 2
- Guide (10 pendaki) - RM 140
- Deposit Sampah - RM 20

* semua bayaran utk seorng kecuali guider.

No comments:

Iklan Bergambar !