Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

09 August 2010

| Cerita Zaman Sekolah : Daftar Ting 4 2000 |

Salam,

Selalu bila aku rajin nak menulis blog ni bila aku ade event atau aktiviti2 yg sememangnya patut aku arkibkan dalam blog ni..bukan ape, cerita2 yg aku tulis pun berkenaan dengan kehidupan aku. Bukan kehidupan korang...tp klu korng pun kawan aku, mungkin ada sikit la kot masuk dlm blog aku ni..hahaha.. Seronok kan bila berblog ni..dulu aku suke menulis..mase sekolah dolu2 lah..jangan jeles kalau aku ckpkan yg aku ade menulis cerpen..hahaha..cume x dipublishkan ke masyarakat umum..takut nnti Ahadiat Akashah xleh cari makan..hehehe.maklumlah, aku kan budak aliran sastera masa kat SMKBG dulu..ape tu SMKBG?? tulah, sekolah tmpat lain nape, kan dah tak tau ape itu SMKBG..maksudnye........

'Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Gading'

Ha, teringat aku masa nak masuk kelas waktu naik tingkatan 4..Kami semua kene berkumpul kat tapak perhimpunan depan kantin..Barisan kelas aku sebelum tu ikut tingatan 3 punya..masa tu aku kelas 3A2. Nama aku ni lebih kurang lak ngan nama kawan aku..duk lak dalam kelas yg sama. Nama aku Mohd Rizal, nama dia pulak Ahmad Rizal..kan sama tu..kan..kan..aku panggil dia amat je, membe2 x pggil aku amat jugak..hilang akal ke pggil aku amat jugak...hahaha...amat ye x..kekampungan betul nama panggilan dia..lain lah aku, moq..muahahaha...Ok..ok, ni msa dalam kelas dah..opss, sebelum tu..kelas aku ni blok baru tau..tingkat paling atas..dekat ngan padang dan yg paling hujung..kalau dari koridor kelas aku tu, tgk bawah ade basketball court..

Orite, cikgu pun start dah panggil2 nama murid dan bgtau kelas mana yg kitorg kena pergi. Masa ni aku rasa pemilihan kelas tu dibuat oleh cikgu kot..sorang2, kawan aku nama dia kena panggil. Jap g, nama Ahmad Rizal kena panggil. Dia dapat kelas aliran sastera. Kelas 4B. Aku dah semak pasal nama aku x kena panggil2 lagi..x pasal2, ngan selamber badak sumbu aku follow amat..amat ni pun sengal gak..dia leh ckp kuat2..

'' nama ko mne ade dlm kelas ni..mne leh masuk.."

Sangat ampess kan..sukati bukarti lah..aku masuk je dalam kelas ni..hahaha..seingat2 aku lah kan, ada lah dlm 30 org kot. ada yg aku kenal, ada gak yg aku x kenal..tp apedehal..antara yg aku kenal sebab masa tingkatan 3 dulu sama kelas ngan aku..erm..yg ada dan aku igt smpi sekarang ni cair, murin, sal, tina..lain2 aku dah lupa..minta mahap..ok, sampai lah masa cikgu nak amik kehadiran kan..cikgu pun panggil lah sorang2 ikut list yg dia dapat..tetiba..........tetibe...... dan tetiba lagi..nama aku dipanggil..Erk ??? apahal nama aku ada dalam list dlm kelas ni..???? ini sungguh memelikkan..dan yg lagi pelik, nama amat pulak xde..muahahahahaha....aku gelak besar...teruk2 kene gelak..tp apa pun, amat stay jugak kat kelas 4B neh smpilah dia dpt offer ke Sekolah Teknik & Vokasional Sg Buloh.

Aku rasa aku ade tulis nama2 bebudak dalam kelas ni kat almari aku..hahaha..nnti aku tgk balik kalau ada..kalau ada lg, nnti aku letak dlm neh tuk rujukan..muaahahhaa...

No comments:

Iklan Bergambar !