Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

15 August 2010

| Zaman Di PSA : Menjadi Warga PSA |

Salam..

hello..hello..hello..puasa x neh? hehhe..bersambung cerita yg lepas..ni kira hari pertama mendaftarkan diri..borang2 semua dah isi.pakaian jgn ckp lah, yg paling hensem bergaya akulah, sape lagi..klu ade org lain yg lagi hensem pun aku tetap ckp aku yg paling hensem, bergaya dan kemas..hahaha..dengan sluar slack hitam, berkasut kulit hitam berkilat dan berkemeja siap bertali leher..(ayat poyos).

Masa ni pendaftaran dibuat di dewan besar. Yang hantar aku masa tu ada mak, abah n abg aku..yg aku ingt masa registration neh ialah last counter..dpt 1 beg kertas yg dlm dia ada keychain bagai, buku peraturan n ntah ape2 lagi. Time ni x dpt lagi kad kuasa..eh,kad matriks org paggil..yeke, ntah..aku pun dah lupa..ha, yg kenal kat sini sorang je..budak kelas aku masa kat sekolah menengah. Rasheeda nama dia..sedapkan nama dia..cm orang dia jugak.. (sambil mendagu pndang siling bilik).

Disebabkan aku dah ade geng..kena lak sheda neh 1 kelas ngan aku..terasa cam best lak..yelah, diorg semua terkial2 sorang2..aku dah ade geng..ade pulak senior 1 sem merangkap budak kelas aku jugak (wadud + norizan + hadi)..ayat belagak gile seh..lantak lah..hahaha..settle je pendaftaran semua, aku terus ke asrama @ kamsis. Nama blok aku nama bunga tau..mmg kene lah ngan aku yg bunga neh..hehehe..bunga ke aku?ceh...

Blok anggerik adalah tempat tinggal aku yg baru. Dekat PSA ni cuma ada 2 kamsis, satu tuk lelaki dan 1 lagi tuk pompuan..Yang kamsis pompuan ni duk aats bukit..tp x lah bukit sgt pun..tp dekat lah ngan cafe..Blok Delima nama dia..klu x silap aku lah..Masa masuk kamsis ni, family aku dah balik dah..
Huru hara gaklah nak mencari bilik..blok anggerik ade 4 bahagian berpenjuru dengan 3 tingkat. setiap bahagian pula ade la lebih kurang 8 bilik.dan setiap bilik 3 orang..hah, hamek ko ubat..1 bilik duk 3 orang..sbb dia bg 3 katil..hahaha..ok, masa aku nak cari bilik ni, aku dah tau sorang dr roomate aku..tu pun sbb dia daftar sama ngan aku..cme lain course. Nama dia Azman..aku pggil dia man je..budak ampang..baik budak ni..hehehe..dia yg gtau aku bilik kat mne..sbb dia dah smpi dulu..

Bilik aku tingkat 2 dan paling hujung ke belakang. Kalau buka tingkap je, mesti nmpk bebudak ni turun tangga dr cafe nak balik bilik..Tengah2 tingkat pulak ade bilik mandi ngan tandas..wahh, igt tandas dlm bilik ke..gila panggung ke hape..igt hotel?? hehehe..mandi beramai2 lah jawabnya..nak kena beratur cam dlm cite bujang lapuk.Tengah2 aku amik feel n explore keseluruhan bilik yg agak besar, ade orang bg salam. Ooo, sorang lg roomate aku..Ahlamak, sory..aku x igt dah nama dia..yg aku igt nama panggilan dia..YB.hehe..paggilan YB ni pun dpt kat PSA gak..tu nnti aku cite..
Dia datang ngan bapak dia..aku pun keluar lah dr bilik duk kat koridor..sekali bapak dia tanya aku..
"hantar adik ke..?"
Erk..?Uhhh...?aku dah pelik..pakcik ni mamai ke atau aku yg salah tempat..?

"eh, taklah pakcik..sye pun duk bilik sama ngan anak pkcik td..", jwb aku dgn hati yg masih pelik..

"ooo, igtkan hntr adik..", pkcik tu menjawab dgn muka selamber jerk..
Aku dah paham situasi kenapa pakcik tu ingt aku bukan pelajar baru..sbb perwatakan aku yg agak kedewasaan..muahahha...xde lah..masa aku masuk PSA neh, muka aku berjambang..sbb aku malas nak bercukur..tu yg aku cam bapak budak saing2 pakcik tu..hehehe..

Lpas je mak bapak balik, mulalah aku wat sesi ice-breaking dgn roomate aku neh..cop tempat tido bagai..hehe..agak penat jugak lah..sebagai seorang pelajar baru, jadual mmg padat..tp itulah dia life seorang student dlm kategori junior..hahaha...satu lagi episod kehidupan yg baru perlu dihadapi selama 3 tahun bergelar mahasiswa..perghh...perkataan..mahasiswa tuh...hehehe..


Next episode : Dalam Kelas DPR

No comments:

Iklan Bergambar !