Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

10 September 2010

| Beraya Di Rumah Pak Najib |


Assalamualaikum,

Beraya sakan sungguh ye x..tahun ni aku cm tahun2 yg lepas jugak..beraya kat Sg Buloh..sbb ni lah kg aku..mne de kg lain dah..tggu aku kawin nnti, ha barulah ade kampung..hahaha..

Hari ni mmg aku dah plan ngan rinto n gmie nak beraya kat rumah perdana menteri kita kat putrajaya. Lepas je solat Jumaat td, kami pun gerak gi Putrajaya..Hualoh, agak kesesatan jalan disitu..sbb x tau kat mne rumah terbuka perdana menteri ni. Sampaikan ada 1 family ni tanye kami mne rumah terbuka tu..haha..

Dah lama sangat ni pusing2 je kat depan masjid neh..Alih2, kami decide naik bas sudeh..sbb mmg ade bas khas yg bawa rombongan2 ke rumah terbuka tu. Hekeleh, kan senang dari td naik bas je ye tak..xde lah susah2 pusing2 cari. Mmg ramai lah yg nak pergi ke rumah terbuka menteri ni..aku dah pelik, apahal lah diorg ni x balik kg..xde kg ke ape..hahaha...mungkin diorg tu pun sama cam aku kot..ye lah tu..kg key ell..hahaha..

SDC14730

Sampai je ape lagi kan..mesti lah turun dr bas..xkan nak naik bas tu pusing2 putrajaya kot. Ini bukan bas yg dalam zoo negara tu..Kami sampai pun dah nak petang dah..tp masyallah, umat manusia kan main ramai lagi..aku dr luar dah terbau sate neh...yahaaaa...sate..sate..ekeke..

SDC14728

Standart lah kan, klu rumah terbuka menteri nih, mmg lah ramai yg datang..so jgn meletakkan harapan terlalu tinggi tuk makan makanan seperti dirumah. Makanan mmg banyak tp habis..kalau x habis pun dah cam ala2 jerk..kualiti makanan pun jadi kurang..mne yg boleh makan, aku makan..hahaha..rezeki la katakan..

SDC14683

Aku cme amik nasi goreng je..gmie lak aku nmpk makan roti boom kot..try hallu2 rinto tgk ape hasil dia dapat..tu dia mamu..SATEE!!! hahahaha...sangat cantek la tuh..mg terbaek dr ladang..mase makan tu rinto pun buat sesi mari bercerita..tajuknya 'Secucuk Sate di Hari Raya'..haaha..

SDC14688

Pepun, ko mmg terbaek dr ladang jagung tuan mee..dapat menyauk sate2 ni dr jatuh ke tangan2 yg buas..keadaan jgn ckp lah, mmg padat, mampat, sedap..eh??? haha..makanan meh..Nak balik tu kena lah tunggu bas yg kami naik td..sbb kereta td kami tinggalkan kat depan masjid putrajaya. Rinto ni aku tgk kan main xcited bebenor dpt naik bas..ape ntah..sebelum tu bergambar le dulu ye sbg jejak kedatangan kami kat sini..hehhe..

SDC14705

SDC14726

SDC14675

SDC14732

Perut pun dah kenyang, balik sudah..tp sebelum balik, kami singgah jap kat The Mines sbb aku nak pergi kedai kamera...kamera aku ni dah weng2 dah..hehehe..Lepas je settle keje2 menginterview pengusaha2 kedai kamera kat situ, kami pun gerak ke Gombak..Erk?? apahal ke gombak..sbb nak g umah nanim..skang kan raya..lupe ke..??haha..

So, ni lah dia cerita raya pertama aku di Sg Buloh.. raya kedua, ketiga, keempat dan seterusnya malas nak cite..hahaha... :p

No comments:

Iklan Bergambar !