Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

03 September 2010

| Majlis Berbuka Puasa WG 2010 |

Assalamualaikum,

Ini entry mau cerita pasal berbuka puasa. dan 2 hari yg mendatang pun aku nak cite sesi berbuka puasa..hehehe. Td aku berbuka puasa dengan rakan2 dari opis lama aku kat Ideas Cafe Warisan Global. Dulu dikenali dgn teratak indah khai ngan kak fadz..(stor le..).hehehe..

Sememangnya bila tiba bulan ramadhan akan ada sesi berbuka puasa kat sini, dan insyallah tradisi ini akan berpanjangan. Last aku berbuka puasa masa tahun 2008. Lama dah siut..hahaha...

Tp tahun ni ada perbezaan dari segi kehadiran..klu dulu mmg meriah..bukan mmg meriah tp sgt2 meriah..penuh la ideas cafe tu..td yg ada yg memeriahkan mjlis berbuka (staf wg - ash, abe, aishah, kak emi, kak sue, sara & shaz) and (x-wg/luar - aku, harith, suami dan anak kak emi, anak shaz, suami aishah, amir, as, syam, jem, adik kak sue & ayat aka cicaq).

Bab menu jgn ckp lah..memang tiap2 tahun nafsu memasing tak penah nak berubah..walaupun setan kena ikat..tp nafsu kami mse ni mmg tahap beruang kutub punye..serakah sungguh. Mana x nya, klu dikira yg ada cuma 17 org jerk..tp makanan yg ada boleh la cukup tuk menampung qariah surau kt kg pinang 13 batang..erk??? kg pinang 13 batang?? mne tuh..aku main sebat je nama kg tu..hahaha..tp apa yg aku nak smpikan ialah makanan itu byk..

Antara menu yg ada td yg aku masih igt skang ni ialah nasi beriani, ayam goreng dr An Nasuha, pari bakar ngan sambal udang bazar belakang mydin, bilis goreng kak sue. Kuih2 pulak td ade murtabak, cempedak goreng, tepung pelita, popia, ondeh2..yeke ondeh2..yg kuih kaler hijau, bulat2 n disalut ngan kelapa..lantaklah..tgk je gmbr kat bawah ni..n air pisang hasil tangan ash..juge teh tarik dr kedai sebelah..

Sementara menunggu waktu berbuka, masing2 berborak2 sambil diiringi dgn lagu2 raya yg menyentuh hati dan perasaan. Yelah, lama x berjumpa..(bajettttt..!!).

Terima kasih kat imam muda kami yakni abe yg mengetuai bacaan doa berbuka puasa. dan acara makan pun bermula..gile ko, seperiuk nasi beriani tu..ahaks..mmg layan seh..settle je mkn, spt biasa kaum lelaki akan mengambil peluang berbincang hal2 bisnes dan politik di luar Ideas Cafe smbil menyedut berkepam2 rokok..kaum hawa pulak aku tak tau ape yg diorang buat kat dalam..masih melantak kot..biasalah, selera diorg yg membuak2..hahaha..

Korang igt makanan td tu habis ke kami makan..mmg tak arr..jadi, spt tiap2 tahun kami ada buat sesi tapaw menapaw...agar tiada pembaziran berlaku..sbb klu membazir tu amalan SETAN..!!! (ade ketegasan di situ..)

Kemuncak waktu puncak..mestilah kene ada group photo kan..ini sbg bukti..tuk kenang-kenangan..

group photo wg berbuka 2010
Credit to ash sbb amik gmbo neh :).

Terima kasih kat tuan rumah yakni staf wg sbb menganjurkan majlis berbuka puasa tuk tahun 2010 ni. Insyallah, semoga kita semua berjumpa lagi tuk berbuka puasa sesi 2011 pulak. Yeaahhh.. :)

6 comments:

c h a z z l u n a said...

ku nantikan tibanya group photo tu ye moque..

nizam omar said...

semua muka lapar.heheh
http://nizamullah.blogspot.com

Sarah Shaarani said...

aku tersentuh sikit baca nukilan ko nie moque... Walaupun bilangan kte sikit, alhamdulillah kte semua tetap happening seperti slalu... Jumpa tahun depan =)

Moque ^_^ said...

nizam,
mmg lapo sgt2 neh..tu yg makanan lebih byk dr biasa..ekeke..

****************************

sara,
jgn lah sedih2 n tersentuh hati. semuanya telah terjadi.tiada apa yg pelu dikesali..hahahha.. :)

Ash said...

hahah....imam muda bukak buku...tak leh blah betul...mcm 1st time berbuka pose baca doa....abe2...hahhaa...doa makan pun sama...tulah selama ni baca bismillah je....kan dah....

hahaha " busu oh busu"

Moque ^_^ said...

Ash,
imam muda kita ni nebes..tu yg kene buka kitab..pepun, dia sudah berani dan tidak lagi katakan ....xnak or xpe2.. :)

Iklan Bergambar !