Yang indah itu pertemuan,Yang manis itu kemesraan,Yang pahit itu perpisahan,Yang tinggal hanyalah kenangan.. Daisypath Friendship tickers

27 February 2013

EL & BR1M


Assalamualaikum,

Bulan Februari 2013 dah nak smpi ke penghujungnya dah. Malasnya aku nak menulis senjak demenjak ni..padahal byk cerita aku nak tulis. Untuk tahun 2013 ni, fokus aku yg utama ialah KAHWIN. Ye, sudah smpi masanya aku untuk berkeluarga. Insyallah, klu takde apa2 perubahan bulan 10 akan dtg walimatulurus aku. Wooo, cite pasal majlis ni, aku still pending cerita masa aku tunang dlu. Abaikan dlu hal pertunangan aku yg dah lepas.

Semalam aku amik EL sbb nak bwk mak & abah aku g ICU. Apakah? Kalau nak tau, ICU tu Unit Penyelarasan Pelaksanaan Jabatan Perdana Menteri. Abah nak pegi amik BR1M katanya. Sampai je kat ICU, orang punyalah ramai. Beratur panjang smpi keluar pintu. Ramainya yg nak amik BR1M.

(gambar hiasan)

'Ada bawak surat? Ada bwk surat?' kuat betul akak kerani tu tanya. 

Alkisahnya, ICU ni korang boleh amik baucer BR1M tetapi perlu bawak surat yg telah dipos sblm ini. Kalau xde, mmg takkan dilayan. Ataupun surat korang x smpi, boleh gtau pd kerani maklumat parlimen dan dun kawasan. Kalau x tau korg ni parlimen mana, dun mana, korg call LHDN. Lps dapat korg bagikan aje no2 tu kat akak kerani td. Settle, klu ada surat kat diorg, diorg akan terus bg BR1M. Kalau xde, korg tunggu je lah. 
(gambar hiasan)

Sempat jugak aku masuk opis sekejap walaupun EL. Sebab ada perkara urgent nak kena buat. Siap semua, aku pun gerak pegi bank sbb abah nak cash kan baucer td. Aku smpi umh pun smlm nak dekat pukul 3ptg. Lena kejap, terus pergi Farells. Apa pulak Farells ni? Nanti2 aku tulis lagi. Ptg2 cmni nak menulis mata sgtlah kuyu dan haru.. Wakakka..

#matakusemakinsepet.

INFO
Laman Web ICU : http://www.sel.icu.gov.my

No comments:

Iklan Bergambar !